Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Clee skrev:Jag åkte podaegi eftersom min mamma är från Sydkorea. Dock inte den som man oftast ser i västerländska sammanhang, utan som en tjock quiltad filt som går hela vägen runt (även på magen) och band som sedan knyts utanpå.
En sån podeagi måste ju vara ett klockrent bärdon för kallare årstider! Bärdon och jacka i ett liksom! :D
Av Clee
CrazyMagpie skrev:
Clee skrev:Jag åkte podaegi eftersom min mamma är från Sydkorea. Dock inte den som man oftast ser i västerländska sammanhang, utan som en tjock quiltad filt som går hela vägen runt (även på magen) och band som sedan knyts utanpå.
En sån podeagi måste ju vara ett klockrent bärdon för kallare årstider! Bärdon och jacka i ett liksom! :D
Ja, med en rejäl sjal runt armar och hals möjligtvis! :hmm: :tumup:
Användarens profilbild
Av HPe
Smultronflickan skrev:Blev buren mycket i famnen och i någon slags ergonomisk sele. Min mamma har berättat att den drog ögonen till sig när hon var ute på samhället... Ingen annan använde bärverktyg där... :-) Åkte också vagn. Jag har testat att bära med denna selen, men gillar ergon med knäppen bättre än den gamla. Den är blå med sittdelen i nättyg och en liten platta om huvudet behöver stöd. Så sele/bärande var självklart för mig när jag själv fick barn.

Undrar om det var en sån vi hade till min lillasystrar- född 86 & 88.
Man knöt den med ett band runt midjan, minns jag, ev knög man även axelbanden? Den var just blå med som nättyg där de satt + över ryggen.
Har inte frågat mamma. Ska kanske göra det. För skoj, likssom. Själv bars jag inte. Satt i vagn och hage.
Användarens profilbild
Av dolvis
HPe skrev:
Smultronflickan skrev:Blev buren mycket i famnen och i någon slags ergonomisk sele. Min mamma har berättat att den drog ögonen till sig när hon var ute på samhället... Ingen annan använde bärverktyg där... :-) Åkte också vagn. Jag har testat att bära med denna selen, men gillar ergon med knäppen bättre än den gamla. Den är blå med sittdelen i nättyg och en liten platta om huvudet behöver stöd. Så sele/bärande var självklart för mig när jag själv fick barn.

Man knöt den med ett band runt midjan, minns jag, ev knög man även axelbanden? Den var just blå med som nättyg där de satt + över ryggen.
Har inte frågat mamma. Ska kanske göra det. För skoj, likssom. Själv bars jag inte. Satt i vagn och hage.
Låter väldigt likt den sempers bärsele som jag bars i, har sett samma modell som den jag har med nät i sittdelen. Denna har jag, utan nät:
Bild
Av Lou-e
jag blev buren i någon sorts "halterneck" sele/gardin sak... (samt åkte i en brunmanchestervagn med gulddetaljer;) ) såg oerhört obekvämt ut!

Däremot har både mamma och pappa burit milli i mobyn. Dom har snällt stått som "T"n, medan jag virat in bebisen på dom,... lite stolta har dom nog varit :)
Användarens profilbild
Av Ashe
HPe skrev:

Jag tror att jag har någonting liknande hemma. Ska se om jag kan få med den på bild.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?