Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har bara burit på rygg inomhus tidigare men idag testade jag en promenad ute. Han älskade det och tittade på allting väldigt nyfiket och glatt.

Men till slut somnade han förstås. Blev lite orolig att huvudet skulle tippa konstigt. När jag bär på magen stoppar jag ju bara in huvudet under sjalbitarna. Hur gör man på rygg?
Bar du i ryggsäck? Då är det väl egentligen bara att försöka dra upp tygstycket så att det backar upp huvudet lite. Om du bär i omslutet kryss är det samma sak som på mage, försöka dra tygstycket över huvudet. Dock är det väl rätt få som är rörliga nog att kunna göra det - därav fördelen att ha någon i sällskap (eller våga fråga någon man stöter på) om hjälp.
Jag bär oftast i vrikkesikker och tycker att huvudet har rätt bra stöd när han sover - jag makar möjligen åt tyget vid axlarna lite för att det ska sitta närmare huvudet... de rör sig lite annorlunda där bak än när man bär dem på magen oxå. Oftast så ligger hans huvud emot min rygg liksom, och rullar lite åt sidan på sin höjd. Jag lutar mig ju inte bakåt så ofta liksom...
SCSI skrev:Jag bär oftast i vrikkesikker och tycker att huvudet har rätt bra stöd när han sover - jag makar möjligen åt tyget vid axlarna lite för att det ska sitta närmare huvudet... de rör sig lite annorlunda där bak än när man bär dem på magen oxå. Oftast så ligger hans huvud emot min rygg liksom, och rullar lite åt sidan på sin höjd. Jag lutar mig ju inte bakåt så ofta liksom...
Håller med, vrikkesikker är väldigt bra på det sättet att omslutningen är tajt och stannar där i stället för att glida, som jag upplever att den kan göra med omslutet kryss. Och eftersom de sitter så tajt och högt upp känns sannolikheten större att de lutar mot ens nacke än om huvudet är i höjd med skulderbladen. För lättare bebisar (där höftstödet inte behövs) eller bärande kortare än en timme är den skitbra faktiskt!
Jag knöt om den ena tygflärpen och stoppade in huvudet. Jag är mitt i flytten så huvudet fungerar inte just nu... men jag lättade på den och knöt om, såhär..
Enklast är det om det är den översta förstås så man inte behöver knyta om båda men det beror på vilken sida med huvudet han ligger oxå.

Bild
HannaGerda skrev:Om i ryggsäck bara försök dra upp tyget lite över huvudet.
Jag spelade in en film på hur jag gör när jag bär i omslutet förra hösten.

http://www.youtube.com/watch?v=cBc4XH5G-bs
Bra film! :tumup: (Förresten, lyckades skicka iväg en friend request på youtube :hmm: Visste inte ens att det gick att ha vänner där, trodde jag sparade dig som användare för att komma ihåg filmen, så du kan ignorera det om du vill. :shifty: )
Vad många bra tips! Fantastiskt fin film tack så mycket för den! Jättebra bild också.

Jag har testat vrikkesikker tre gånger här hemma och en gång på promenad. Om jag fattar det rätt så är det vanligt att barnets huvud inte tippar konstigt så lätt med den knytningen utan snarare tippar mot ens egen kropp.

Ska testa varianten med omslutet kryss så att jag kan dra över ena tyget sådär som på bilden och filmen! Det låter lite pillrigt att få till bakom ryggen, men det är kul att se hur lätt det kan gå när man fått in tekniken, som på filmen. Ska öva!
nettelbarn skrev:Kunde inte hålla mig från att testa omslut på rygg och ta en promenad. Efter en stund somnade lillpojken förstås. Och vips, lossade jag knuten och la tygflärpen över huvudet (förstås var det undre tyget...). Och det gick svinbra! :vågen:
:tumup:
Clee skrev:
HannaGerda skrev:Om i ryggsäck bara försök dra upp tyget lite över huvudet.
Jag spelade in en film på hur jag gör när jag bär i omslutet förra hösten.

http://www.youtube.com/watch?v=cBc4XH5G-bs
Bra film! :tumup: (Förresten, lyckades skicka iväg en friend request på youtube :hmm: Visste inte ens att det gick att ha vänner där, trodde jag sparade dig som användare för att komma ihåg filmen, så du kan ignorera det om du vill. :shifty: )
Får se.. jag kanske svarar ja :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?