Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Min son är 7 veckor gammal och jag bär honom i en vävd långsjal knuten i omslutet kryss. Hittills har det funkat väldigt bra och han somnar nästan direkt när han hamnar i sjalen. Sedan sover han ganska länge och jag kan bära honom i flera timmar utan att han vaknar.

Igår när jag sjalade så visade det sig efteråt att han hade fått blåsor på pungen och på snoppen. Blåsorna försvann över natten, men vi är ju oroliga att vi gör fel eller att det inte är bra för honom att vi sjalar som vi gör
Är det någon som råkat ut för något liknande? Vill ju veta om jag burit honom för länge eller om det är så att han har blivit för varm? Igår var det rätt svalt så han hade byxor. Vi använder även tygblöja, om det nu bidrar till mer värme vet jag inte.

Hur länge bär ni och hur mycket kläder har ni på ert barn när ni bär dem i sjal?
linamag skrev:Min son är 7 veckor gammal och jag bär honom i en vävd långsjal knuten i omslutet kryss. Hittills har det funkat väldigt bra och han somnar nästan direkt när han hamnar i sjalen. Sedan sover han ganska länge och jag kan bära honom i flera timmar utan att han vaknar.

Igår när jag sjalade så visade det sig efteråt att han hade fått blåsor på pungen och på snoppen. Blåsorna försvann över natten, men vi är ju oroliga att vi gör fel eller att det inte är bra för honom att vi sjalar som vi gör
Är det någon som råkat ut för något liknande? Vill ju veta om jag burit honom för länge eller om det är så att han har blivit för varm? Igår var det rätt svalt så han hade byxor. Vi använder även tygblöja, om det nu bidrar till mer värme vet jag inte.

Hur länge bär ni och hur mycket kläder har ni på ert barn när ni bär dem i sjal?
Jag är ingen expert, men om han sitter i sjalen länge och det har kommit lite kiss i blöjan utan att ni märker det, då borde det ju bli varmt och irriterat? Så är det för oss när vi har Elsa i sjalen länge, så jag brukar faktiskt väcka henne en kort stund för att byta blöja och slippa blåsor osv. Tänker att även om hon blir lite arg när vi väcker henne så är det ändå skönast för henne att slippa blåsor!
Vår lilla tjej fick utslag och blev röd i början på sommaren och jag tror att det delvis berodde på att det blev varmt i sjalen. Vi luftade mycket utan blöja när hon var vaken och såg till att hon alltid hade en ren blöja när vi satte in henne i sjalen. Det gav med sig ganska snabbt i alla fall.
Det är stor skillnad i värme på olika kläder tycker jag, speciellt byxor. Har ett par tunna vita bomullsbyxor som är oslagbara, men de som är i plysch eller vad det heter är jättevarma. Samma med några töntiga popjeans för bebisar...

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?