Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur bär mormor/farmor vanligtvis barn i famnen?

Båda bär med barnet vänt utåt.
10
28%
En bär med barnet vänt utåt, en med barnet vänt inåt.
8
22%
Båda bär med barnet vänt inåt.
10
28%
Annat sätt. Hur?
8
22%
Användarens profilbild
Av Korp
Tyras å Knuts mamma skrev:Vi har nog burit ganska mycket med bebis hängandes över armen, skönt för en ond mage har jag märkt, och då blir ju barnet utåtvänt, eller snarare nedåtvänd ;-)
Jag glömde visst neråt som alternativ också.
Så bar vi ju också med mindre bebis, men nu när hon är större gör vi aldrig det längre.
Användarens profilbild
Av Clärchen
Apelsin skrev:Jag bär faktiskt Sigvar mycket utåt :roll: . det bara blir så lättare att bära med en arm så.
Jag har känt efter nu sedan jag skrev mitt första inlägg och detta är något jag håller med om. Om den andra armen är helt upptagen är det säkrare att bära utåt/nedåt för bär man inåt har man risken att bebisen kastar sig bakåt och inget att parera med. Den risken finns inte vid utåt/nedåt.
Användarens profilbild
Av Korp
Jag har provat lite nu när ganska många svarat att de gärna bär utåt och tycker det är bekvämt men för mig är det jätteobekvämt och lilla S sträcker sig ut efter saker och försöker komma ner på golvet så det blir jättetungt. Att bära henne på höften inåt med en arm är däremot inget problem för mig, hon kastar sig aldrig utåt. Kanske är åldersrelaterat också (alltså bebisens ålder)?

Så kanske har jag bara projecerat (stavas?) när jag tycker det ser obekämt ut för mormor och farmor, det kanske är jättebekvämt för dem? :)

Men de använder alltid båda armarna, tror inte de orkar med en och/eller känner sig trygga med det.
Användarens profilbild
Av Clärchen
På det sättet du beskriver att de bär verkar det inte som att du projicerar. Det kan säkert ha något med bebis ålder att göra eller bara hur bebisen är. Olof verkar kunna bli en pillbebis och då kanske det blir obekvämare att bära honom utåt. En större bebis har man ju svårt att hålla bara på en arm tyngdmässigt så det kanske också ändrar hur jag kommer att bära.
Användarens profilbild
Av emelie
Mormor bär inåt.
Farmor bär inte alls.
Morfar bär inåt.
Bonusmorfar bär utåt.
(Farfar är död :( )
Av eamane
Jag tror båda bär med barnet mot sej oftast men jag är inte helt säker :P
Användarens profilbild
Av zink
"Hur ska jag kunna se och allrahelst nå allt jag vill om jag inte får vända mig framåt eller i a f åt sidorna!" hälsar V 7½ månad...

...som således ser till att genom att ömsom bete sig som en ål och ömsom som en stålfjäder kombinerat med idogt arm- och bensprattel får bäraren att bära på ngt lämpligt sätt.

Av förklarliga skäl blir det något sorts utåt och för att hålla ekipaget någotsånär i säkerhet ofta med båda armarna.

Att bli buren neråt är himla kul tycker knodden! Att liksom flyyyyyyyyga ju. Även om tyngd och längd gör det mer krävande för bäraren nu.

Höften, mjo när åldern innebar att han var stadigare och håller i sig själv.

Inåt utan sjal - har inget minne av att någonsin burit honom så? Känns som om det skulle bli väldigt tungt och obekvämt. Efts han då hänger sig bakåt i brygga... ;-)

Inåt i sjal dock - yes, det gillas märkligt nog av denna sprattelgök :-)

Så svaret på själva frågan är då => Farmor: Utåt & neråt i mån av kraft nu. Mormor: Bor inte nära. Farfar & morfar: döda tyvärr. Far & mor: Utåt & neråt. Inåt-myser med sjalar & selar.
Användarens profilbild
Av kjelin01
ja farmor bär mest inåt, bär dock inte så ofta
mormor/morfar bär aldrig barnen
farfar finns inte i bilden
Användarens profilbild
Av Kusmi
Båda bär utåt och det gör nog jag också ibland.
Användarens profilbild
Av elli
Mormor bär ofta på höften inåt, iblan utot när hon vill att N ska se bättre tex de ska titta på fiskarna i akvariet mm.

Farmor varierar nog oxå men oftast inåt.
Användarens profilbild
Av Toyya
Inte alls :(
Användarens profilbild
Av Korp
Hmm, utåt leder men så knappt att jag nog får avskriva bärsättet som typiskt för mor- och farmödrar. Och bärsättet är ju mkt vanligare än jag trodde hos mammor och pappor.

Ser att många svarat "inte alls". :(
Vad är orsaken?
Mormor och farmor här är inte så armstarka, men bär i alla fall korta stunder, och typ från det ena rummet till det andra.

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?