Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Björklöv
Har tänkt på en sak...

Många/alla barn som bärs i BabyBjörn vänds framåt något som vi alla är medvetna om här... Kan orsaken till denna "epedemi" vara så att barnet tycker att det är obekvämt att sitta i en BB så att det försöker påvisa detta för bäraren genom att åma sig, vilket bäraren genast tolkar som - "oj, h*n vill hog sitta framåtvänd" och då gör så. Vilket gör att barnet genast får massor att titta på vilket i sin tur gör att barnet "glömmer bort" att det var ju obekvämt det här och/eller att det är svårare att påvisa att det är obekvämt det här när man sitter framåtvänd...

Låter det helt tokigt eller?
Användarens profilbild
Av Sarai
I mina öron (ögon) låter det rimligt. Men jag har aldrig använt Babybjörn. Vad tror ni som har?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Alltså...jag vet inte men jag tycker att Linus hade en kort period då han hellre "ville" sitta framåt, vare sig det var i bb, sjalen eller om jag bar honom i armarna. Kroppen funkade bättre framåt på nåt sätt =) Det kanske handlade om nån månad eller så, eller kanske tom mindre och sen var det över.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Kankse... å andra sidan tycker jag man hör om barn som vägrar sitta inåt oavsett bärredskap. Men det kan nog vara anledning för en del barn.

Annars tror jag att folk vänder barnen framåt av missriktad välvilja. Man tror att det ska vara tråkigt för dem att sitta inåtvänt och spännande med mycket att titta på. Och det är det ju. Till en gräns...

(Jag undrar hur många som regelmässigt bär sina barn framåt på stan som har gallskrikande ungar hela kvällarna och inte fattar varför.)
Användarens profilbild
Av verre
jag tror det beror på att tillverkaren säger att när barnet blir lite större vänsd barnet frammåt för att de vill se mer och inte längre nöjer sig med att sitta inåt..
Användarens profilbild
Av Picea
Nää, jag har haft lillkillen framåtvänd i sjalen. Med benen dinglande, även om jag försökte bre ut sjalen så mycket som möjligt under rumpan, fast det var åt fel håll. Han trivdes utmärkt. En liten stund. Jag skulle inte sätta honom framåt som förstahandsval, men jag tycker det märks om han vill titta ut en liten stund, och då kan han väl få göra det.
Användarens profilbild
Av helena_o
Vi hade Baby Björn när Tyra var liten, modell air. Den var faktiskt jättebra oavsett vad många tycker. Tyrisen somnade ofta mot bröstet men ibland ville hon hellre sitta och titta utåt. Ungefär som med vagnen. Att bara titta på människor har hon alltid varit intresserad av. Därför fanns det stora fördelar med BB enligt min mening men så växte hon snabbt ur den. Det står 11 kg men en 11kg bebis får inte plats i den selen inte.
Vad man bör veta om BB är att det rekommenderas inte att man bär mer än 20 minuter ca åt gången. Jag hade ingen aning om att det fanns bättre bärverktyg än så förutom sjal när jag fick Tyra. Jag ville som sagt egentligen bära i sjal men det blev lite för omtumlande för mig att vänja mig vid barn och allt som följer med det och dessutom sjal. För mig passade sele bäst. jag önskar att jag fått info om att det finns många bättre selar på marknaden än bb för oftast var det ju tråkigt att lägga ner henne när den där halvtimmen hade gått och hon sov så mysigt i famnen.
Det bästa tipset man kan ge någon som bär med Baby Björn är enligt min mening att skaffa en Ergo (el liknande) när bebisen växt ur BB:n. Man behöver inte kritisera valet av BB utan istället säga något i sitl med: "om ni vill fortsätta bära i framtiden är Ergo nog ett superbra val för er. Den är nästan som en BB men den kan man ha mycket längre. Ni som gillar att bära och gillar selar måste iaf prova så att ni kan ta den där skogspromenaden utan att krångla med vagn över rötter och lera.". Då får man upp ögonen utan att kritisera valet av BB, vilket nog bara är dummt med tanke på att man som nybliven förälder redan gör det man tror är bäst och kritik i det stadiet får vem som helst att sjunka.

Nu är jag själv en supernöjd Ergobärare. Jag har även sytt en egen mei tai och blivit frälst i sjaltänkandet. Med nästa barn blir det sjal.
Kram på er alla
Användarens profilbild
Av Sarai
helena_o skrev: Det bästa tipset man kan ge någon som bär med Baby Björn är enligt min mening att skaffa en Ergo (el liknande) när bebisen växt ur BB:n. Man behöver inte kritisera valet av BB utan istället säga något i sitl med: "om ni vill fortsätta bära i framtiden är Ergo nog ett superbra val för er. Den är nästan som en BB men den kan man ha mycket längre. Ni som gillar att bära och gillar selar måste iaf prova så att ni kan ta den där skogspromenaden utan att krångla med vagn över rötter och lera.". Då får man upp ögonen utan att kritisera valet av BB, vilket nog bara är dummt med tanke på att man som nybliven förälder redan gör det man tror är bäst och kritik i det stadiet får vem som helst att sjunka.
Jag håller helt med dig. En förälder som gillar BB har ju fattat vitsen med att bära, att det är praktiskt och mysigt. Att det finns mer bekväma bärverktyg är ju faktiskt inte så lätt att veta om man går in i en vanlig barnaffär. Om man börjar med att kritisera så är det ju inte så många som lyssnar på fortsättningen. Inte jag i alla fall. :)
Användarens profilbild
Av helena_o
Jag kan ha fått fel för mig angående hur länge man får bära. Men jag kände mig så säker...vad dumt...fick plocka fram instruktionsboken men det stod inget där nu...undrar varför jag fått det för mig...
Sorry...
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag känner också igen det där med att man inte ska bära mer än tjugo minuter i babybjörn. Varifrån jag hört det, ja, det har jag ingen aning om... som vanligt... :P
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?