Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi hade en Ergo till flickorna förut, och trivdes väldigt bra med den. Provade andra selar, men Ergon var bäst att bära i för oss båda. Nu funderar jag på Ergo igen, till mannen. Han tycker det är meckigt med sjalen, men bär gärna i sele. Någon som har en Performance, skiljer den sig mycket från den vanliga Ergon. Tunnare har jag läst mig till och inte så vadderade axelband, vad mer?

Hur stor är skillnaden mellan Ergon och Manducan? Det känns som att Ergon är bättre för stora barn och Manducan för mindre. Är det så? Är de lika smidiga? Jag kan inte köpa båda :wink:
Senast redigerad av Helma den fre maj 06, 2011 18:56, redigerad totalt 1 gånger.
Min man gillar performance mycket och jag gillar den på rygg men tycker att det kan bli lite stor över axlar när jag bär på mage. Den har tunnare och plattare vaddering än vanliga Ergon, axelbanden är också mer kontursydda. Hela Performance är i Polyester och därför tunnare och lite lättare än vanliga Ergon.

Annars stämmer det inte att Manducan är för mindre barn. Jag tycker det är en av de rymligaste selarna för ett stort barn, både att sittdelen är rätt mycket skålformad och sedan att man kan höja den i ryggen så den går rätt högt upp även på ett stort barn.
diddeldi skrev:vanliga ergo och manduca är rätt så lika i känsla tycker jag, men performance är lite annorlunda, inte lika mjuk och lite tunnare/luftigare på nåt vis. men du kanske kan komma och prova?
Det får nog bli en provningsomgång.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?