Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av anna m
I våras frälste jag en mamma och pappa med en pojke i Liv & Sonjas ålder och de köpte en trikåsjal till deras kommande barn (som nu är fem veckor). De lånade en MT av mig för att bära den stora pojken på ryggen.
Idag kom de förbi mitt hus med nya bebin - i en sprillans ny babybjörn. Och MT:n skulle jag få tillbaka och de hade inte använt den för att pojken var för stor för att bäras... :(
Användarens profilbild
Av frida
*klapp på ryggen* Tråkigt det är! Hade två sjalar utlånade ett halvår och när vi träffades för att jag skulle få tillbaka dem hade hon inte ens haft dem ur påsen :( Hon hade en bb som de använt ist. (men efter vår träff ville hon köpa en ergo)
Hoppas de återkommer när axlarna tagit slut! (och positivt att de bär, även om det är i bb!)
Av anna m
frida skrev:*klapp på ryggen* Tråkigt det är! Hade två sjalar utlånade ett halvår och när vi träffades för att jag skulle få tillbaka dem hade hon inte ens haft dem ur påsen :( Hon hade en bb som de använt ist. (men efter vår träff ville hon köpa en ergo)
Hoppas de återkommer när axlarna tagit slut! (och positivt att de bär, även om det är i bb!)
Jovisst är det bra att de bär.... men det ligger en trikåsjal därhemma... Och stora killen är 1½ och kan mycket väl bli buren tycker jag.
Användarens profilbild
Av Mia
:lol:
Kanner igen det dar!
Men jag har annu inte traffat nagon som inte valt en ergo forst! Lat dem testa ergo. :D
Av eamane
Förstår du är besviken men låt dem prova din ergo. Ett par BB-mammor i stan har nu köpt ergo istället för BB efter de provade "min" på ÖF...
Av anna m
FAst min ergo är ju og och bebisen bara fem veckor.
Användarens profilbild
Av thanisa
Gud vad tråkigt. Hur kan man tycka att en 1,5 åring är för gammal för att bli buren? Hur gör de istället? Använder vagn och sen axlar istället? Tycker att många av de som tycker att barn är för stora för att bli burna bär sina barn på axlarna istället men ändå tycker de att barn inte behöver bäras.
Av Sia
thanisa skrev:Gud vad tråkigt. Hur kan man tycka att en 1,5 åring är för gammal för att bli buren? Hur gör de istället? Använder vagn och sen axlar istället? Tycker att många av de som tycker att barn är för stora för att bli burna bär sina barn på axlarna istället men ändå tycker de att barn inte behöver bäras.
Jag tror att folk inte tänker på hur mycket dom egentligen bär, jag ser nästan jämt folk på stan, rullandes på barnvagn och med bäbisen i famnen.
En jobbarkompis till mig gnällde en period över att dom bar runt på barnet hela kvällarna för att hon skulle sova, när jag erbjöd honom att prova sjal/ergo/mt en timme senare fick jag svaret: "Nej, men vi bär inte så mycket." :roll:

Sen undrar folk varför dom har så ont i ryggen och axlarna.......
Användarens profilbild
Av zero.sara
Tråkigt att dom inte ser fördelarna med de bärredskap du erbjudit dom att prova, men det är ju bra att dom bär i alla fall.

På vårt öppnis har jag värvat en mamma (vi umgås annars också) och hon är med och förespråkar sjal nu. Hon tyckte det var stor skillnad att bära länge i sjal alt bb. Vi träffar även andra mammor på öppnis som helt klart skulle få ett lättare liv med en sjal men inte är intresserade av att testa :roll:
En bär runt sin dotter (som har skena) på en huvudkudde, hon är lite less på att inte kunna använda bb pga skenan, försökte visa henne att lilltjejen skulle sitta i samma benställning i sjalen men det gick inte riktigt in :?
En annan mamma har rätt tätt mellan sina två barn och får springa runt och bära den lilla (4,5mån)när den stora vill göra något. Sa sist att hon kunde få låna en sjal av mig (hade tre st med mig utifall att :) ) men hon ville inte, hon hade ju en bb hemma och hade provat att knyta ett trikåstycke hemma och det hade inte funkat för dom. :shock: Okej jag kan ju bara föreslå och visa hur bra det funkar för mig och kompisen... Kanske kunde ha hjälpt till att få till en bra knytning det gör ju stor skillnad för både bebis och bärare. Jaja vi får väl se när barnen blir större då kanske intresset ökar :D
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Sia skrev:[Jag tror att folk inte tänker på hur mycket dom egentligen bär, jag ser nästan jämt folk på stan, rullandes på barnvagn och med bäbisen i famnen.
Ja, eller hur ofta ser man inte folk komma kånkande med 1-2-åringar på höften utan minsta bärhjälpmedel?
Användarens profilbild
Av Kusmi
Känner igen mig och tyvärr är det inte mycket man kan göra. Man man ju bara hoppas att de känner sig nöjda med sitt val det är ju det viktigaste. Hellre bära i babybjörn än inte alls.
Användarens profilbild
Av melon
Auroratiger skrev:
Sia skrev:[Jag tror att folk inte tänker på hur mycket dom egentligen bär, jag ser nästan jämt folk på stan, rullandes på barnvagn och med bäbisen i famnen.
Ja, eller hur ofta ser man inte folk komma kånkande med 1-2-åringar på höften utan minsta bärhjälpmedel?
:iagree:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?