Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
Jag har en underbar beco men det är förunderligt besvärlig att ta på sig!

Heter dem butterfly II kanske?

där man har ett tyg mellan sig och barnet?

I alla fall - e det bara jag som tycker att det är apbesvärligt att få ner ungen där emellan?

E det fler än jag som skiter i det och sätter barnet "som vanligt"? det har jag gjort nu nåra gånger - men det blir ju inte riktigt lika skönt att bära så...

Ge mig lite tips på hur man lättast får ner barnet - jag blir knäpp! E de bara å inse att jag inte ska ha kvar den isf? Den är ju så fin! :heart:
Användarens profilbild
Av Moson
Panakeia skrev:Jag har en underbar beco men det är förunderligt besvärlig att ta på sig!

Heter dem butterfly II kanske?

där man har ett tyg mellan sig och barnet?

I alla fall - e det bara jag som tycker att det är apbesvärligt att få ner ungen där emellan?

E det fler än jag som skiter i det och sätter barnet "som vanligt"? det har jag gjort nu nåra gånger - men det blir ju inte riktigt lika skönt att bära så...

Ge mig lite tips på hur man lättast får ner barnet - jag blir knäpp! E de bara å inse att jag inte ska ha kvar den isf? Den är ju så fin! :heart:
Jag sätter barnet i selen först, på golvet eller en stol t ex. Sen är det superlätt att bara hänga på sig som en ryggsäck i vårt fall :tumup:
Användarens profilbild
Av cocco
Du får spänna upp den lite på sidorna när man sätter ner barnet så går det ganska lätt. Iaf om man bär på mage.
Bär man på rygg så är det lättast att spänna fast barnet först och sen sätta sig på huk och ta på sele+barn som en ryggsäck.
Användarens profilbild
Av Panakeia
ja, jag satte honom på ryggen i den för första gången idag, å då insåg jag ju det att enda sättet var att sätts honom i selen först, ja....känns jättekonstigt för mig som e van vid annat.... :whut:
Användarens profilbild
Av Marina
Den är ju hur smidig som helst :wink: Jag har bröstspännet knäppt och trär den över huvudet, knäpper midjebältet, lyfter upp honom, drar ner benen på rätt plats, drar i yttre ryggstycket samtidigt som jag hoppar ner honom, knäpper fast yttre ryggstycket -klart! 15 sekunder blankt typ ;) På ryggen gör jag samma fast sedan knäpper jag upp bröstspännet, och "hoppar runt" honom i selen och knäpper sedan spännet igen.
Användarens profilbild
Av Panakeia
Dorotea skrev::rofl: Hur bär ni i bacon?? Är du tokig panakeia!?? :rofl:

förlåt :mrgreen: Det är jag som är baconfixerad 8)
hihi! jag, det måste väl vara endast på detta forum som ordet bacon utläses beckon och inte bejkån ;-)!

edit - ne e re jag som e knäpp!!! :hellu:
Senast redigerad av Panakeia den sön apr 17, 2011 20:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Hallon
Jg köpte en beco när jag var nybörjare och ville bära tvåan på ryggen -för det där med att svinga verkade ju livsfarligt! :whut: Med trean började jag dock använa den på magen och insåg snabbt att det finns enklare selar. Och efter att sedan ha sjalat lite både fram och bak, insåg jag ganska snart att det inte är så läskigt att svinga och faktiskt mycket enklare med en "vanlig" sele på ryggen... :mrgreen:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?