Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mammatillE
E börjar bli väldigt intresserad av att kika lite på omvärlden så ibland hänger hon halvvägs ut från sjalen. Ser att man kan knyta buddhaposition men att bebis då ska kunna hålla huvudet själv. Det kan inte E än. Hon är ganska stadig men man får stötta lite ändå.. Blir det bättre i en bärsele? Vi funderar nämligen på att köpa en beco eftersom jag är sugen på att bära på ryggen också.. Eller finns det nåt annat tips? :hmm:
Användarens profilbild
Av HannaGerda
tveksamt om det blir bättre med en bärsele faktist.. kanske att de kan kika ut lite mer på sidorna.

Jag tycker det är svårt att bära i sjal om man har ett barn som vill titta, jag vet att endel har burit ungarna hängandes framåt när dom varit jättenyfikna. Själva har vi burit i famnen då, maggreppet så han hängt framåt typ. Men det funkar ju bara om man inte har något annat superviktigt för sig :)
Av Birna
Min lilla tjej gör likadant! När hon sover i sjalen går det bra men när hon är vaken hänger hon ut. Jag stöder hennes huvud med ena handen men ofta är storebror med och jag behöver händerna till annat. Dessutom tycker jag det är svårt med solen för hon ska givetvis sticka ut just på solsidan... Om några veckor kan jag testa vår ergosele, jag har för mig att det funkade lite bättre med storebror när han var i den åldern.
Men om någon har bra tips så blir jag också glad.
Användarens profilbild
Av June
I Beco Gemini kan man bära framåt så det kan ju vara ett alternativ.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Du kan prova att sätta i henne i vaggaställning, men istället för att ha henne liggandes kan hon sitta upp. Hon får på så vis stöd för huvudet, kan ha ögonkontakt med den som bär och även kolla lite lagom på omgivningen 8)
Av Jos
Jag tycker det där med huvudhängandet blir bättre i sele (jag har en Manduca) än i trikåsjalen. I sjalen får jag ofta stötta huvudet lite lätt med ena handen, när E är vaken. En sele är ju väldigt smidig om man vill bära på ryggen sen också, så jag skulle satsat på en sele.
Av Birna
Har nu börjat så smått att sätta min lilla tjej i ergoselen och det verkar som att hon ser bättre än i trikåsjalen. En brasklapp för att jag har bytt till en mindre jacka också.
Av Elaela
Panakeia skrev:ringsjal tycker jag är kanon om de vill se lite mer, men även på ryggen ser de bra.

Selen ger ju också mer fri sikt - så om det funkar så¨är det ju kanon!
:iagree:

Med mellantjejen fungerade det oftast bra i Ergon när hon ville se mer än vad hon kunde göra från trikåsjalen. Lillkillen som blir fyra månader nästa vecka tycker dock inte att utsikten från Ergon är tillräcklig så han bor mest i ringsjalen. :) När vi är i lekparken med systrarna brukar jag ha honom framåtvänd i den - det älskar han. Han skrattar högt när vi står framför tjejerna och ger dem fart när de gungar. :D

Men han är i och för sig stadig i nacken så det kanske inte fungerar riktigt än för din lilla.
Av mammatillE
Elaela skrev:
Panakeia skrev:ringsjal tycker jag är kanon om de vill se lite mer, men även på ryggen ser de bra.

Med mellantjejen fungerade det oftast bra i Ergon när hon ville se mer än vad hon kunde göra från trikåsjalen. Lillkillen som blir fyra månader nästa vecka tycker dock inte att utsikten från Ergon är tillräcklig så han bor mest i ringsjalen. :) När vi är i lekparken med systrarna brukar jag ha honom framåtvänd i den - det älskar han. Han skrattar högt när vi står framför tjejerna och ger dem fart när de gungar. :D

Men han är i och för sig stadig i nacken så det kanske inte fungerar riktigt än för din lilla.

Va härligt det låter att han verkligen är med där i parken! Ringsjal framåt - hurdå?! På höften?
Av mammatillE
Jos skrev:Jag tycker det där med huvudhängandet blir bättre i sele (jag har en Manduca) än i trikåsjalen. I sjalen får jag ofta stötta huvudet lite lätt med ena handen, när E är vaken. En sele är ju väldigt smidig om man vill bära på ryggen sen också, så jag skulle satsat på en sele.
En beco butterfly är inhandlad så nu ska det provas! :tumup:
Av mammatillE
Scharlott skrev:Du kan prova att sätta i henne i vaggaställning, men istället för att ha henne liggandes kan hon sitta upp. Hon får på så vis stöd för huvudet, kan ha ögonkontakt med den som bär och även kolla lite lagom på omgivningen 8)
Häftigt! :=)
Av Elaela
mammatillE skrev:
Elaela skrev:

Va härligt det låter att han verkligen är med där i parken! Ringsjal framåt - hurdå?! På höften?
Ja, jättemysigt är det. :) Jag kör någon slags hemsnickrad variant. En framåtvänd japan kan man säga. :D

http://www.faktisktpraktiskt.se/barinst ... index.html

Han har alltså benen utanför men jag är noga med att breda ut tyget så att det går från knäveck till knäveck på honom och när jag drar upp tyget lite mellan hans rygg och min mage också får han en rejäl och stadig sittyta. :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?