Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av asz
Hej alla sjalbarnare,
jag har ett problem som jag behöver hjälp med:

Min syster har en Sino som hon bär sin 4-veckors baby i (hon har fått den av mig till första barnet) men när vi träffades igår (vi bor långt ifrån varandra och träffas inte så ofta) så noterade jag att hon knuter ALLDELES FÖR LÖST!!! Den lilla hänger ju i sjalen som en druvklase, dubbelt omslutet X, det känns farligt! Jag sa lite försiktigt att 'det ser lite löst ut?' men fick till svar att hon inte gillar att knyta henne hårt, att det inte känns bra.

Behöver jag oroa mig för att den lilla sitter så fel? Finns det någon text jag kan skicka henne som beskriver eventuella risker? Om jag säger något är jag rädd att hon blir arg...ni vet storasyster försöker styra typ...hon kan bli himla arg om jag fösöker hjälpa utan att hon bett om det.

Hur hade ni gjort? Känns som om det är mitt fel om det skulle hända något (hemska, hemska tanke) och jag har ont i magen av detta...
Nu vet jag ju inte hur illa knytningen är, men om det vore min syster som bar så tokfel att jag var rädd för barnets väl och ve så skulle jag instruera henne till att knyta rätt, även om det skulle göra henne arg.

Jag tolkar det som att det är din syster som inte gillar att ha sjalen tight?
I så fall skulle jag nog säga ngt i stil med att jo, jag kan förstå att det känns ovant och trångt, men att sjalen måste sitta nog tight för att kunna ge barnet det stöd det behöver, och sen se om jag kan hjälpa henne att justera till sjalen i övrigt så att den sitter bekvämt för systern också.
Jag tyckte det var läbbigt att knyta tajt i början med trikåsjalen och det blev lättare när en vän sa till mig att det bebisen definitivt säger till om den blir för tajt, att den ska vara tajt och man nästan inte kan knyta för tajt med trikå (isåfall: bebisen säger till...) och var man orolig för andningen (som jag tyckte kändes läskigt med för tajt) så kan man bara hålla andan och lägga en hand om bebisen och känna andningen.

Kanske inte hjälpte henne, men hjälpte mig.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?