[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 836347
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Större barn på ryggen? - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Siania
En Ergo använder vi när det är snabba ryck som krävs. Hur lätt som helst att slänga upp på ryggen och dessutom bekvämt att bära länge i. :D
Användarens profilbild
Av Elin G
Ja, ergon är smidig när man ska få upp barnet utomhus och på blöta golv. Annars kan man lika gärna använda långsjal och knyta ryggsäck, tycker jag,
Användarens profilbild
Av emelie
Vi har Ergo o långsjalar.
Ergon använts mest.

Både sjalar o Ergo har burit Oliver 1,5år o 11kg och Viktor 4,5år o ca19kg
långa sträckor.

Ergon är superenkel o bekväm.
Sjalar är lite mer jox, men ännu mer bekväma. (4åringen måste dock ha omslutetX, annars pallar inte min rygg. 1åringen går utmärkt i en ryggsäck).
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Sen, för kortare stunder med riktigt stora barn, så stora att de själva kan klättra upp på ryggen och håller sig fast lite själva också, gillar jag kortsjal också, knuten snett över bröstet!
Snabbt, enkelt o ryms enkelt i väskan när den inte används...8)
Användarens profilbild
Av Elin G
lotusx skrev:Tack för era svar. Ja jag har väl själv tänkt att en ergo antagligen är det som skulle bli enklast MEN vad jag har förstått passar de inte alltid om man inte är så stor?
Hur liten är du då? Jag är 163 cm och vägde som minst 54 kg och den passade på mig utan problem.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Elin G skrev:
lotusx skrev:Tack för era svar. Ja jag har väl själv tänkt att en ergo antagligen är det som skulle bli enklast MEN vad jag har förstått passar de inte alltid om man inte är så stor?
Hur liten är du då? Jag är 163 cm och vägde som minst 54 kg och den passade på mig utan problem.
Jag är 165 cm och väger 48 kg och mig passar Ergon utmärkt! Jag drar in remmarna så långt de går och då funkar det bra för mig.
Kan du inte prova en Ergo på någon sjalträff? :)
Användarens profilbild
Av Anso
Lite snabba svar.
Sutemin blir nog för låg i ryggen för ett större barn på hösten/vintern (iofs kan man använda huvudstödet som extra ryggstöd), speciellt på ryggen då det är svårare då att se till att ryggtyget går högt upp på barnet. Axelbanden korsar vilket gör att en del kvinnor tycker att det är jobbigt att bära med den på ryggen men banden korsade över brösten.

När det är höst/vinter så har man ju ofta bylsiga kläder på barnet om man inte bär under jackan eller bärskydd. Då är det svårt att få ner barnet ordentligt i en sele (ytterkläderna gör att barnet fastnar halvvägs ner i sittdelen om man inte är noggrann )och att få ryggstödet ordentligt högt upp på barnet så i det fallet skulla jag i alla fall välja en Mei Tai.

Patapum Toddler kanske? Den är ju högre i ryggen än de flesta andra selar. Den har å andra sidan ett extra band som en del har lite bök med att få till i början har jag för mig.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag är också "av samma lilla modell" som du (lite lägre bara) och bär min tvååring i Ergo de tillfällen han vill bli buren.

Bland de ergonomiska bärselarna skulle jag vilja rekommendera dig att kolla närmare på Ergo och/eller Patapum Toddler. Vilken som är bäst är en smakfråga så det bästa vore väl om du kunde testa innan köp, antingen på sjalträff eller eftersom du bor i Sthlm hos www.knyt-an.se :wink:

Lycka till i valet av bärsele! 8)
Användarens profilbild
Av Mia
Eller sa tranar du lite pa att fa till en enkel ryggsack med sjal. Det tycker jag ar minst lika smidigt (speciellt med ytterklader!) som sele och dessutom tar den mindre plats i vaskan.
Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?