Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Amaltea
Lilla E är 3 år, 15 kg tung och gillar fortfarande att "åka mammarygg" :loving:

Ryggknyt med sjal är inte min grej - vi kör nu med Beco Butterfly men jag tycker den börjar bli kort i ryggen + lite meckigt med spännena.

Vad jag skulle vilja ha är kanske någon slags hybrid-MT med spänne på höftbandet och knyt på axelbanden, som är hög i ryggen och funkar för 15-20 kilo.
Hängde ni med :lol: ?

Någon som vet vad jag söker?
Användarens profilbild
Av tweed
En boba eller Oh snap kanske? JAg har inte testat någon av dem själv med det finns det ju andra som har gjort och förhoppningsvis kan ge ett utlåtande om. Tuli kanske också kan vara ett alternativ?
Användarens profilbild
Av Scharlott
Boba, Tuli, AngelPack, ERGObaby, Patapum Toddler är några av de bärselar som funkar toppenbra till ett större barn. Vilken som är bäst är en smakfråga. Här finns en tabell med mått för de olika bärselarna, som jag hoppas kan hjälpa dig i valet av bärsele: http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=98 8)
Användarens profilbild
Av Amaltea
Scharlott skrev:Boba, Tuli, AngelPack, ERGObaby, Patapum Toddler är några av de bärselar som funkar toppenbra till ett större barn. Vilken som är bäst är en smakfråga. Här finns en tabell med mått för de olika bärselarna, som jag hoppas kan hjälpa dig i valet av bärsele: http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=98 8)
AngelPack har jag haft, tyckte att axelremmarnas vaddering var för kort.
Jag ska läsa på :tumup:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Amaltea skrev:
Scharlott skrev:Boba, Tuli, AngelPack, ERGObaby, Patapum Toddler är några av de bärselar som funkar toppenbra till ett större barn. Vilken som är bäst är en smakfråga. Här finns en tabell med mått för de olika bärselarna, som jag hoppas kan hjälpa dig i valet av bärsele: http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=98 8)
AngelPack har jag haft, tyckte att axelremmarnas vaddering var för kort.
Jag ska läsa på :tumup:
Aha, Boba är rättså lik AngelPack i måtten, bara något längre vaddering på axelremmarna. ERGObaby och Tuli har längre vaddering och längst (av de bärselarna jag nämnt) har Patapum Toddler. Dock kanske det finns andra mått som känns viktigare för dig att kolla upp, så kolla gärna i tabellen. Och lycka till i valet av bärsele! 8)
Användarens profilbild
Av Amaltea
Ska alltså ha något med lång vaddering på axelbanden och hyfsat hög rygg....
Synd då att Boba har så snålt med vaddering :?

AP:n var bra för E att sitta i men inte bekväm för mig att bära med - jag har låååång rygg det är därför vadderingen blir för kort.
Becon passar mig - hur var de äldre Becosarna beträffande rygghöjd?

Just nu funderar jag på att damma av en gammal sjal trots allt :lol: det är kanske enklare med ryggknyt nu med en samarbetsvillig "bebis".
Användarens profilbild
Av Amaltea
Patapum Toddler kaske vore något då, den verkar ju vara prisvärd också?
Användningstiden kommer ju att bli begränsad :roll:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Amaltea skrev:Ska alltså ha något med lång vaddering på axelbanden och hyfsat hög rygg....
Synd då att Boba har så snålt med vaddering :?

AP:n var bra för E att sitta i men inte bekväm för mig att bära med - jag har låååång rygg det är därför vadderingen blir för kort.
Becon passar mig - hur var de äldre Becosarna beträffande rygghöjd?

Just nu funderar jag på att damma av en gammal sjal trots allt :lol: det är kanske enklare med ryggknyt nu med en samarbetsvillig "bebis".
Just det som du nämner som jag har lagt till fetstil på gör att jag tycker ditt val nedan känns rätt just för dig.
Patapum Toddler är som sagt den av de bärselar jag nämnde som har längst vaddering. Man brukar också råda att välja Patapum Toddler framför Patapum Baby även till yngre barn i fall man har lång överkropp.
Om du vill och har möjlighet kan du ju alltid prova både Patapum Toddler, Boba och ERGObaby. I det sistnämnda fallet skulle jag i så fall föreslå Sportmodellen som är lite högre. Annars tror jag som sagt Patapum Toddler blir ett jättebra val :tumup:
Amaltea skrev:Patapum Toddler kaske vore något då, den verkar ju vara prisvärd också?
Användningstiden kommer ju att bli begränsad :roll:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?