Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ingrid
mari_tres skrev:Och inte försöka ge sig på att bära på ryggen med nyäten bebis :roll: :Hahaa:
Det är en intressant men inte särskilt angenäm känsla med kräks i nacken och håret.
Just det ja! Har jag testat nu. Tänkte jag skulle prova på att bära nyfödd bebis på ryggen för ett par veckor sedan, men det var ju ingen höjdare när man har en kräksbebis :D

Alla mina barn har kräkts ganska mycket, och det gör även vår lilla minsta, nu 6 veckor gammal. Ett annat tips som jag har, men som kanske är lite svårare att tillämpa om man är nybörjare på bärsjalar, är att amma barnet sittande rätt upp i bärsjalen. Dels kan bebisen inte äta mer än vad som får plats i magen just då som den sitter i bärsjalen, och dels åker det inte med lika mycket luft när den äter sittande. Mina barn har ocft kräkts i samband med att de rapar upp luft efter att de har ätit. När man ammar bebisen sittande upp, åker luften som den ev sväljer, upp lättare samtidigt som den äter, så det blir inte lika mycket efterrapande med åtföljande kräks, om man har en kräkbebis. Så ett annat tips är också att amma bebisen i sittande läge, även om man inte ammar den i bärsjalen, det kan också hjälpa lite.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?