Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av niiica
Hejsan! Jag är ny här på forumet och vet inte om jag skriver i rätt tråd, så säg bara till :D

Jag har en Looma Sino som jag hade tänkt använda till min tjej som nu är sex veckor. Sjalen inte blivit så mycket använd dock... Mina bröst vill inte bli klämda och de är inte så små direkt heller så det är lite svårt detta tycker jag. Skulle jättegärna vilja bära henne i sjalen men jag vet inte hur jag ska göra. Nån annan med liknande problem som har någon smart lösning??
Användarens profilbild
Av loppatoppa
Välkommen hit!

Har väl inget direkt svar till dig egentligen. Är själv "storbröstad" o ganska öm för tillfället (sonen 2 mån), men har inte haft ngr problem m bärandet i sjal pga det.
Användarens profilbild
Av rithelo
Kan inte hjälpa till med mer än att ömheten så småningom kommer att avta.
För jag antar att det är pga amning och mjölkproduktion?

Kanske kan pröva att göra ett x-omslut men ta och korva ihop axelbanden utåt och använda smokingbältet som mer stöd tills det ömma avtar? :hmm:
Användarens profilbild
Av rithelo
Och förlåt, nu var jag för snabb i fingrarna...
Välkommen hit såklart! :wave:
Användarens profilbild
Av nettelbarn
Samma problem som trådskaparen: Har nyss börjat använda sjal, men vad gör man med brösten? Nu blir det liksom tryckta nedåt åt sidan, extremt oskönt.

Jag antar att man kan lägga brösten olika, knyta sjalen olika, lägga barnet på olika höjd osv., men jag håller precis på lära mig att få på sjalen så jag har inte hunnit exprimentera än.

Är det någon fler som har tips på hur man gör för att brösten inte ska känna sig klämda?
Användarens profilbild
Av zmurfan
En storbystad bärare kan prova svara.
Jag har en byst av det större slaget och bär min numera 14 månaders ganska mycket fortfarande.
Jag gör omslutet kryss som beskrivet på sjalbarns knytsida. Men jag drar ihop axelbanden på sidan om brösten och försöker bre ut så mycket som möjligt under rumpan ändå. För mig funkar det bra. Sen om minibus somnar så försöker jag se till att han får sitt huvud mellan mina bröst och inte lutar det rakt på brösten för då ömmar det mer tycker jag.
Användarens profilbild
Av hillalilla
Strunta i bh och ha ett tight linne som stöd istället. När jag hade bh så fick ungen nästan inte plats, brösten blev klämda och axelbanden blev väldigt obekväma när sjalen låg ovanpå och tryckte och ibland fick hon bygeln rakt i bröstkorgen. Sen slutade jag få mjölkstockning när jag slutade envisas med bh också.
Av juniafrida
Hej
Jag hade också problem men även för mig var lösningen: släng bh:n och välj en knytning som pressar minst.
Det som funkade bäst var trikåsjal och inte tight linne utan en tröja med plats för brösten att glida åt sidan, mina är både stora och flexibla (läs, långa). Ibland rättade jag till de och sas la de på plats. Och jag har även styrt mina barns huvud när de somnat så de inte legat mot brösten för då kommer extra ömhet direkt för mig.
Hoppas det ordnar sig för dig. Det är ju smidigt och mysigt att ha de nära men inte om man får ont av det.
Användarens profilbild
Av SCSI
Här är en till storbystad som instämmer i bh-löst-kören - nåt jag aldrig skulle trott innan jag fick barn... Fast det är klart, så fasligt ömma är inte mina bröst längre. :hmm:
Användarens profilbild
Av nettelbarn
Nu har det gått lite bättre för mig. Eftersom jag var utan bh och tröja förut när jag hade sjalen testade jag med bh och tröja och då låg brösten bättre på plats och kom inte i kläm på något obehagligt sätt. Men hud mot hud-sjalandet måste jag experimentera mer med för att få brösten att överleva, testar era tips om olika knytningar och att placera barnet på ett uttänkt sätt!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?