Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
Jag har precis bestämt mig för att åka och hälsa på min familj några dagar och fick plötsligt lite packnings-panik. Vagn har jag ingen just nu - och även när den inte är inlämnad för reparation är ungen inte vidare förtjust i att ligga i den, men den kunde ju vara bra att packa i.

Men vad ska jag ha med att bära i? Hemma använder jag ju både trikåsjalen (mest för promenader då den värmer både mig och barn lagom mycket och avlastar fint) och MT (främst när jag behöver få upp ungen på ryggen för att söva eller ha händerna fria), och eftersom vi kommer åka en hel del bil måste jag ha nåt slags ytterkläder på bäbis, vilket jag nästan aldrig har här hemma där vi går till allt. De gånger jag haft overall men ingen vagn här hemma har jag burit honom i ringsjal eftersom den är smidig att ha utanpå jackan...

jag känner att jag kan inte ta med allt, men vad ska jag välja?? Det lutar mot att MTn går bort, den är egentligen bara en prototyp sydd i otymplig manchester. Å andra sidan GILLAR jag att bära i den och har t.o.m funderat på om jag hinner sy en i tunnare tyg till på typ fredag när jag tänkte åka... :roll:
Jag gissar att jag kommer få mer bärhjälp av släkten än vad som finns här hemma där det bara finns ett par armar utöver mina men om nån annan vill bära i annat än armarna har jag förstått att meitai är lättare att "lura på" noviser än långsjal som är lite bängligt... vilket då talar FÖR att ta med den... och då ligger ringsjalen risigt till istället.

Hjälp mig att tänka - vad behöver jag ha med??
Av Hell Cat
Har du ingen sele? För det tycker jag är mest praktiskt när man reser + att det är lätt för andra att bära i om de vill.
Användarens profilbild
Av Panakeia
om största orsaken till att ta med mtn är att få andra att bära i den så tror jag nog att du ska skippa den, iaf om ringsjalen då får följa med, för det är den jag upplever lättast att få andra att använda - och defenitivt lättast att hjälpa andra att ta på!
Användarens profilbild
Av SCSI
Nä, har inte börjat undersöka sele-träsket än... vi har en gammal babybjörn i källaren men den tänker jag inte räkna in. Jag har en kompis utan barn som har en bb comfort carrier på gång som jag funderar på att vara fräck nog att be att få provköra, men jag vet inte om hon fått den än ... den är från 6kg och vi är ett halvt kilo ifrån, men det kanske kan funka?

Förrutom att andra kan bära är mtn bra att bära på ryggen i - men det kom jag på att jag kanske inte har så mkt behov av när fler kan bära om dagarna, jag kommer kunna få händerna fria ändå. :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
SCSI skrev:Förrutom att andra kan bära är mtn bra att bära på ryggen i - men det kom jag på att jag kanske inte har så mkt behov av när fler kan bära om dagarna, jag kommer kunna få händerna fria ändå. :D
precis så!
Användarens profilbild
Av Kristina
Så länge inte bilstolen är iskall så behövs inte ytterkläder där heller, V har bara haft 2 lager kläder i bilstolen sen hon föddes i princip, med en varm filt ovanpå duger det alldeles utmärkt.
Användarens profilbild
Av SCSI
Bubbi skrev:Om släkten din bor här i krokarna så kan du få låna sele eller MT.
Så rart! Fast Sundsvall är det som gäller - en bit ifrån med andra ord. Tack ändå!

Jag försökte att använda det här dilemmat som en anledning att sy mig en bättre mt, men det föll på att jag inte hittade nåt kypertvävt tyg jag ville ha på stan, stackars mig!
Lika bra det, för jag har inte tid att sy just nu i alla fall...

Trikåsjalen får följa med - ringsjalen velar jag fortfarande om. Och det ÄR ju inte tokkallt så kanske det är överflödigt med ytterkläder (vi har vårt babyskydd sittande ute i bilen eftersom vi har parkeringen en bit bort och det är lättare att bära unge än babyskydd+unge, men det borde ju göra stor skillnad om det är rumstempererat när man stoppar ner bäbis!). Jag ska försöka ragga upp ett babyskydd på plats så jag slipper knöla med mig vårt på tåget oxå... och innan jag vet det har jag svårt att bestämma mig för hur jag ska resa hem. Har jag inget babyskydd att släpa på kan jag tänka mig att stanna till hos vänner i Uppsala på vägen hem, annars åker jag hellre raka vägen.
*tycker att systerdottern ska svara i telefon så jag kan fråga om hon har nåt att låna ut*
Jag hatar logistik av den här sorten innan allt fallit på plats!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?