- fre mar 11, 2011 17:39
Jag försöker bära ungen (5,5 månader) på höften, men hon halkar bara iväg. I ringsjal lutar hon sig in mot min mittlinje tills hon nästan tippar ur. Hur hårt jag än drar åt överkanten lyckas hon välta sig åt sidan, med en dåres envishet. Bära på japanskt sätt fungerade inte heller, det gav bara ännu större möjligheter att välta. Jag har testat höftkryss och en annan variant med långsjal, och det fungerar bättre men inte bra, och allt knytande tar ju liksom bort poängen med höftbärande: snabbt för korta stunder.
När hon bärs av far sin sitter hon som ett ljus i ringsjalen, det är bara på mig hon välter. Så jag har funderat på om det kan ha att göra med att jag är ganska smal, att det liksom inte finns så mycket höfter att sitta på... (inte för att fadern har mer höfter, men han är ändå rundare än vad jag är).
Är det någon som har några bra tips?
När hon bärs av far sin sitter hon som ett ljus i ringsjalen, det är bara på mig hon välter. Så jag har funderat på om det kan ha att göra med att jag är ganska smal, att det liksom inte finns så mycket höfter att sitta på... (inte för att fadern har mer höfter, men han är ändå rundare än vad jag är).
Är det någon som har några bra tips?
Lajvande naturvetare. L 100922, J 121029, T 150605