Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har en liten skruttis på 5.5 månad som jag har börjat bära i ringsjal på höften den senaste månaderna. Tycker det är superpraktiskt eftersom det är så snabbt och hon får se så mycket, och dessutom är det inte så varmt. Jag bor i Singapore och det är jäkla varmt här förjämnan. Men nu de senaste veckorna har hon blivit en liten houdini när jag har henne i ringsjalen. Hon spänner benen så att nedre kanten liksom glider upp på rumpan och hon riskerar att glida ur hela sjalen. Jag har prövat att spänna nedre kanten mer men det hjälper inte, hon liksom nästan ställer sig upp i sjalen. Jag kan ju bära henne på höften i både MeiTaien och i vävda sjalar, men hade ju gärna sett att det funkade med ringsjalen, då den är så snabb och praktisk. Andra som har små utbrytarkungar och har ni lyckats ha dom i ringsjalar i alla fall?
Nu har det iofs inte varit pga att de aktivt försökt bryta sig ut, utan mer pga hala vinteroveraller som mina barn inte suttit så stadigt och bra i ringsjalen som jag velat. Lösningen då har varit att bära "japanskt" - alltså att du tar på dig ringsjalen bak o fram, med ringarna på ryggen och svansen hängandes nedåt där, och sen sätter i barnet i sjalen så att det sitter gränsle över/i den.

Vänta, ska länka till en instruktion som ska finnas här inne....
mulle_80 skrev:
CrazyMagpie skrev:Titta här, miriels fina intruktion till att bära "japanskt"! :tumup:

(Tack miriel för att du delade med dig - att bära japanskt har onekligen underlättat väldigt mycket! :heart: )

blir det inte typ "tipp risk" åt sidan då?
Lite kanske, men jag har ju ofta en arm redo att fånga upp med om så skulle ske.
Har inte burit pyttebäbisar så, men med de större barnen (ja sånna som är stadiga nog att sitta upp typ) så tycker jag oftast att de sitter säkrare i japanskt, ffa om de har hala kläder, eller som ts beskriver, sträcker på sig så mycket att sjalen annars åker upp från rumpan - men självklart så ska man ju precis som vid allt annat sjalande och barnhanterande ha koll så att det sker på ett säkert sätt! :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?