Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Ester bärs, bärs och bärs lite till. Ofta åker hon i en wbs.

Men hur får jag ner krysset i ryggen? Jag tycker jag knyter noga, men ändå slutar det med att krysset hamnar högt upp och jag får ont mellan skuldrorna och nacken.

Kommer inte ihåg om jag hade detta problem med Ellen?!

Hur lösa det? För lösas måste det då jag bär på heltid så att säga.
Användarens profilbild
Av Mosan
Alltså detta med sjalmärken o förkortningar :hmm: Det är en trikåsjal va?
Vad har du för kläder under, är sjalen tvättad eller ny. Material mot varandra kan ju göra att det glider.
Mosan skrev:Alltså detta med sjalmärken o förkortningar :hmm: Det är en trikåsjal va?
Vad har du för kläder under, är sjalen tvättad eller ny. Material mot varandra kan ju göra att det glider.
Ja, det är en trikå, dock lite stadigare än andra!

Sjalen är ny, köpt av mig och tvättad ett par ggr. Idag hade jag en tunn bomullströja under och upplever inte att det glider?!

Kanske knyter jag galet?! För det är inte så med vävd tycker jag.
Av herilane
Jag fixar till krysset när jag har knutit klart och brett ut krysset på framsidan.

Först fixar jag till framifrån: lyfter tyget på varje axel bort från nacken.
Sen fixar jag till bakifrån: tar tag med båda händerna i ena halvan av krysset bakom ryggen och drar det neråt, och sedan samma för andra halvan. Jag tar först tag i nederkanten och "klättrar" sedan upp med fingrarna så att säga, så att jag till slut har gått igenom hela sjalens bredd, inte bara dragit lite i kanten. (Svårt att förklara i ord...) Det gör jättestor skillnad, det känns omedelbart bekvämare när jag har gjort det här.
Användarens profilbild
Av Mosan
Knyter du omslutet kryss eller med smokingbältet ovanpå? Jag tycker det är enklare att få till en bra knut genom att göra omslutet även med trikåsjal. För att få en jämnt spänd sjal brukar jag spänna bakifrån dra sjalen som ett kryss (utan att breda ut den) över bebisens rygg mellan benen och sen knyta. Då får jag den lagom spänd. När jag knutit breder jag ut den fram.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?