Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av borås
joannaoj skrev:
katha skrev:Jag vet inte om jag fattat ts rätt men jag uppfattade som om hon frågade vart de gamla sjalarna tagit vägen, dvs de äldre modellerna av ex. didys, indios, hoppar osv. Inte de som säljs i butikerna idag utan de som är svåra att få tag i. Vart ligger dom och skräpar? :hmm:
Ja, precis! Alltså inte limited edition och skit, utan vanliga sjalar från för några år sedan. De fanns ju en tid när dessa inte var svåra att få tag i. Så det borde väl finnas en och annan därute någonstans.
jag brukar nog tänka så att alla sjalar som inte tillverkas längre automatiskt blir en sorts limited edition. :D

och sen att det är vanligt att man vill spara nån sjal även efter att man slutat bära, och då tror jag det lätt blir den där ovanliga som aldrig går att köpa ny igen. men för vissa så är det förstås den mest ingosade och välanvända sjalen, eller kanske den första man köpte, som är just den som aldrig går att köpa igen. :heart:
Användarens profilbild
Av Bara_jag
verre skrev:
borås skrev:
verre skrev:här är min bebina följetång
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 9&t=160791

:tumup:

:Hahaa: :Hahaa: :Hahaa: :Hahaa:

jag glömmde visst länken :Hahaa: :Hahaa: :Hahaa:
jag som letade upp den kopierade den, men glömde visst lägga den här..

tack för hjälpen!!
Alltså HALLÅ!!! Vilken snygg färg den fick... så himla synd att den inte höll :(
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
joannaoj skrev:... Var är t.ex. alla smala Zaror, var är alla Bebinor (icke-stjärntecken) och var är alla andra former och färger och modeller som fanns för några år sedan?
När man talar om trollen dök det upp en rutig bebina på blocket :)
http://www.blocket.se/angelholm/Barsjal ... ?ca=15&w=3

Finns säker fler gamla sjalar i gömmorna hos folk som inte hänger här. Ibland hamnar de nog på loppis och ibland på blocket, de som har dem kanske inte vet att SB finns?
Av Enid
mari_tres skrev:
joannaoj skrev:Ja, det finns ju inget annat svar på frågan än att alla förr eller senare hamnar i Jenneliis militärbag, då.

Jag kommer och tar dem allihop någon dag, tror jag.
:Hahaa:
Det finns nog några här också :floet2: fast jag räknar dem inte som gamla än eftersom jag fortfarande bär :loving:
Här ligger några i en låda i hallen och de används ibland (men vissa var länge sedan nu). Och så ligger några i bokhyllan som väntar på försäljning, det är mest tunna sommarsjalar som ingen visar intresse för nu under vintern så jag försöker igen i vår.

MTn tror jag kommer användas många vintrar framöver, när de var som mest snö här gick inte att köra vagn alls och snön var för djup för små barnben att ta sig fram på något vettigt sätt så då blev det mycket sjalande mellan plogningarna. Ibland använde jag MT eller sjal för att knyta fast pulkasnöret runt midjan för det var så tungt att dra med armarna i den nyfallna snön. Matvaror och annat funkar också bra att bära i sjal när nöden kräver det :tumup: .

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?