Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Idag har jag, på fullaste allvar, instruerat min man i hur han kan bära vår 3-månaders bebis framåtvänt i trikåsjalen. Jag skulle ALDRIG ha trott det, jag har alltid tänkt att man måste vara minst halvknäpp för det. Tungt för den vuxne (för bebisens tyngd hamnar långt ut från kroppen), relativt obekvämt för bebis (för han får ju inte mycket stöd någon annanstans än under grenen).

Men alternativet var att bära honom på samma sätt men utan hjälpmedel. För om man försökte hitta på nåt annat så skrek han. Och då kan man ju faktiskt lika gärna ta sjalen.
herilane skrev:
Marina skrev:fast med buddha är det ju ok för barnet :wink:
Ja just det, men det har det här barnet inte fattat. Benen skulle vara fria. "Sitta fast" i sjal är bara OK när han ska somna.
Stackars er :siishah: antar att du provat den vanliga omslutet-x fast på höften också?
Marina skrev:
herilane skrev:
Ja just det, men det har det här barnet inte fattat. Benen skulle vara fria. "Sitta fast" i sjal är bara OK när han ska somna.
Stackars er :siishah: antar att du provat den vanliga omslutet-x fast på höften också?
Nej det visste jag inte att man kunde göra. Har du nån bild/video på hur det ska se ut?
herilane skrev:
Marina skrev:
herilane skrev:
Nej det visste jag inte att man kunde göra. Har du nån bild/video på hur det ska se ut?
Gör precis som du gör i vanliga fall, men förskjut hela knytningen så barnet sitter på höften istället :tumup:
rithelo skrev:
herilane skrev:
Marina skrev:
herilane skrev:
Gör precis som du gör i vanliga fall, men förskjut hela knytningen så barnet sitter på höften istället :tumup:
Japp! :tumup: Har räddat många! De kan ju sparka med benen då, en bak och en fram och armarna blir också hyfsat fria, men det är multum skönare än att bära framåt, dock blir det ju belastning på en axel så det gäller att byta sida ibland.
herilane skrev:Går båda axelbanden över samma axel alltså? Så de korsas dels bakom barnet som vanligt, och dels uppe på andra axeln?
Nej, du gör precis som du gör när du knyter ett vanligt X-omslut, men när du sätter ner barnet sätter du det inte mitt på magen utan på höften, sen korsar du under barnets rumpa och knyter om din midja.
Att det blir belastning på ena axeln beror på att barnet hänger med mer tyngd däråt liksom.
Hänger du med?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?