Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Marica
Hej!
Jag har fått tips om SjalBarn från Amningshjälpen och de tipsade om sjalträffar, att man kunde få träffa någon som hjälper mig att våga knyta sjalen rätt. Vi har en liten tjej på 4 veckor och jag har en förlossningsdepp + att det är lite krångel med amningen så Amningshjälpen sa att jag kunde bära omkring henne i min tricot slen, men jag vågar inte riktigt för det känns inte som att jag får till det riktigt och jag är rädd att hon inte får luft mm

Vi bor i Aspudden och jag vore otroligt glad om någon här eller i närheten har tid och ork att visa oss hur vi ska göra? Vill gärna använda sjalen men vågar inte riktigt... :(

//Marica
Av Marica
Ps
Mitt telefonnummer är 070-447 07 16

//Marica
Användarens profilbild
Av Jennelii
Det finns många underbara sjalare som gärna hjälper till :loving:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Fast jag bor för långt bort ;) men det brukar aldrig vara problem att hitta någon.
Användarens profilbild
Av mammagumman
Hej Marica!

Det är ett gäng i Stockholm som brukar träffas på fredagar vet jag. Kanske någon därifrån kan träffa dig? Eller så kanske du kan hänga med där någon gång.

Här är tråden där de planerar -> http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=160263

Annars får du gärna komma till min butik i Södertälje så hjälper jag dig gärna. Har öppet mån-fre 10-18 och lördag 10-15. Hör av dig om/när du tänker komma så ska jag se till att vara på plats i butiken.

Du kan också kolla videoklipp på youtube, läsa i trådar här på forumet eller starta egen frågetråd.

Jag gillar det här klippet tex -> http://www.youtube.com/watch?v=qYdI7HH9PW0

Hoppas det löser sig med allt. Välkommen till Sjalbarn förresten :hello:
Av Marica
Tack! Jag har lite svårt att ta mig iväg eftersom hon är inne i en amningsfrenzy av något slag, har pratat med amningshjälpen och de tipsade om SjalBarn. Men om det lättar lite på den fronten och vädret ger sig så hör jag absolut av mig!

Det mesta känns tungt just nu men det är jätteskönt att sådana här ställen finns där man kan få hjälp med en del av det som krånglar. Om någon av er även har erfarenhet av förlossningsdepression, känslor av klaustrofobi med första barnet etc får ni gärna dela med er av tips eller råd om ni har några :D Är glad för all hjälp jag kan få för att ta mig igenom det här och vara en bra mamma.

Varma hälsningar,

M
Användarens profilbild
Av keramikkarin
Välkommen!

Ett tips är att skriva under Föräldraskapet eller Känsligt, där finns många som gärna bollar med dig om känslor... och om praktiska saker som knytningar.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?