Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Aspasia
Nu är jag i valet och kvalet. Tänkte investera i en bärjacka. Den snyggaste är mamajacket, men den är så jäkla dyr, och så ser panelen ut att sitta lite lågt ner så att barnet kan bli kallt på överkroppen om det vill ha armarna utanför sjalen. Mam Upgrade hittade jag till lite humanare pris, men den är inte särskilt snygg. Den fanns i färgerna ebonyblack och svart, vad är skillnaden? Helst skulle jag köpa begagnat men har inte fått något napp här på min köpesannons. Det viktigaste är trots allt att de är ordentligt varma så att man slipper krångla med ytterkläder under sjalen när det är kallt ute. Har någon erfarenhet av dessa jackor och kan ge mig lite vägledning?
Av herilane
Håller med om att Mamajackets panel sitter på fel höjd. Jag försöker inte ens använda huvudhålet utan låter huvudet sticka ut längst upp mellan dragkedjorna, drar alltså inte dragkedjorna ända upp.
Den är inte dundervarm heller. Nu när det är sådär -5 ute så har jag en vanlig långärmad bomullströja samt en kofta under.
Men snygg är den helt klart! Jag har använt den en hel del även utan att bära barn, som en vanlig kappa. Så på det sättet är det en rätt bra investering.
Av Miltonia
Jag har en Mam upgrade. Funktionsmässigt är den bra, förutom två saker - den konstiga dubbelkragen och barnets huva. Men det är ju tillbehör som följer med och som man inte behöver använda om man inte vill. Själva jackan är bra annars, enkel att ta sig i och ur (i alla fall om man bär på magen, ryggen har jag inte testat) och enkel att justera. Däremot så är inte heller den tillräckligt varm när det är riktigt kallt ute. Men hösten, våren och stor delen av vintern har jag haft användning för den.
Användarens profilbild
Av Droppen
Och jag älskar vår Mamajacket! Den är alldeles lagom varm tycker jag, lätt att anpassa med ett extra lager under bara om det är riktigt kallt. Min användes dagligen hela förra vintern, även i 10 minus och snöstorm.

Köpte till gravidpanelen och har hela tiden använt den istället för bärpanelen! Toppenbra. :tumup:
Har själv precis fått hem och börjat använda min mamajacket m gravidpanel. Så himla skönt att kunna stänga om magen (höggravid nu med bf om 3 v). Bär bebis långt ner, så lite trångt när man hoppar i och ur bilen, men hoppas på att lillasyster kommer få plats innanför även senare. Just eftersom den kan användas även utan panel gör att jag ser den som en investering. Köpte dock min med mässrabatt.. :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?