Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Enid
Nu har jag shoppat loss bland sjalar och dyligt, shoppatloss REJÄLT med mina mått mätt faktiskt!!

Det blev en Hoppe Nairobi (röd, gul, orange) och en Costa Rica (brun med orange fåll) samt en Sköldpadda MT (vit och natur men den ska nog åka i färgbad snart).
Alltså två långsjalar och en MT, precis vad man behöver, varken mer eller mindre (enligt mig då). Då kan man slänga en sjal i tvätten och fortfarande ha en som backup. Plus en sommarsjal såklart om det nu råkar vara sommar.

Sen innan har jag också två långsjalar och en MT men det är babymått på allihopa och jag tycker faktiskt de är i snålaste laget nu.. Frågan är bara vad jag gör med dom. Ska jag lägga undan dom OM det skulle bli fler bäbisar här i framtiden eller ska jag sälja dom?

Och så har jag dilemmat med vad pappan i huset ska bära med, han vill ha en ny Obuhini (eller vad de nu heter, ni vet en MT fast med D-ringar istället för midjeband). Var hittar jag sådana att köpa som desstuom passar honnom i både färg och mönster? Ska jag sy en? Isf var hittar jag lämpliga D-ringar? Ska jag köpa en halv sjal och sy av eller något annat tyg?
Vad mycket enklare det hade varit om han hade nöjt sig med en "vanlig" MT...!

Vad tycker ni är en "lagom" sjalgarderob föresten?
Användarens profilbild
Av Ullegulle
klart han ska ha en Onbuhimo! ;)
Kolla upp "freehand".
Jag tror det är därifrån min kommer...
Jag köpte den begagnad via ett Norskt forum. :)
Användarens profilbild
Av Panakeia
detär inte svårare att sy en obihmobobobobobo (va de nu heter) än en mt. D ringar ska de ju va egentligen, men för å va på den säkra sidan så skulle jag nog ta vanliga sjalringar strl Small, det borde funka lika båra å då VET man att det håller!

sy en själv, de e alltid roligast!

sjaltyg eller inte...hurm...smaksak!
Användarens profilbild
Av thanisa
En lagom sjalgaderob beror på en hel del olika saker men maken och jag har kommit fram till att 2 per barn som kan tänkas bli buret är bra att ha. Då kan man tvätta en omgång sjalar men ändå ha så man klarar sig. Sen beror du ju lite på hur man använder sjal. Använder man den sporadisk så är en lång vävd sjal kanske tillräkligt men för oss som inte använder någon barnvagn och kan använda sjalen i flera timmar varje dag så känns en större gaderob helt på sin plats. När jag fått min ultimata gaderob kommer den nog bestå av 5-6 sjalar allt för att kunna variera efter humör, väder osv.

Vad gäller maken så om han vill ha en mt liknande så sy eller köp en till honom. Då det är han som ska använda den så är det nog bäst att han får bestämma färger. Själv köpte jag en sjal till maken en hoppediz oslo som ju är blå, trodde han skulle gilla det men han vill inte använda den. Han använder de andra istället och tyckte att den var tråkig. SÅ mycket för att jag försökte välja något neutralt till honom.
Användarens profilbild
Av bright
thanisa skrev: När jag fått min ultimata gaderob kommer den nog bestå av 5-6 sjalar allt för att kunna variera efter humör, väder osv.
:roll: :roll: ...*harkel*...jag har 9 st bärdon...o ETT sjalbarn....
*sjunger*.."o ännu är jag ej nöjd...å obidoooo...." *vickar på rumpan som värsta kung Louie*
Användarens profilbild
Av thanisa
bright skrev:
thanisa skrev: När jag fått min ultimata gaderob kommer den nog bestå av 5-6 sjalar allt för att kunna variera efter humör, väder osv.
:roll: :roll: ...*harkel*...jag har 9 st bärdon...o ETT sjalbarn....
*sjunger*.."o ännu är jag ej nöjd...å obidoooo...." *vickar på rumpan som värsta kung Louie*
Skönt att se att du är mänsklig, två dagar med nöjd sjalgaderob låter bra. Vad är nästa sak som måste in i din gaderob?
Användarens profilbild
Av bright
thanisa skrev:Vad är nästa sak som måste in i din gaderob?
...nästa på inköpslistan är förmodligen en Hoppe Toulouse...eller kanske en Costa Rica...eller kanske en Havanna...eller kanske en gås....eller....(ja, ni vet hur man blir.... :roll: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?