Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mjau-mjau
Jag har ofta Bobo på ryggen här hemma. Han älskar det och somnar om han blir trött. Men innan dess, till exempel när jag lagar mat eller diskar, är allt jag gör jättespännande. Och det tar inte lång tid innan han får syn på mitt hår (som jag alltid har uppsatt just på grund av nyfiken bäbis) och så börjar han pilla ... eller dra snarare. Även om jag har knut som Lilla My finns det alltid några strån som hänger i nacken och det gör förbannat ont då han rycker mig i håret.

Hur tusan gör ni andra? Går ni runt med sjalett eller är det bara att ta fram trimmern för att slippa problemet?
:help:
Användarens profilbild
Av Scilla
Ett tag hade jag alltid mössa på mig när jag bar på ryggen, även inomhus 8) :lol: Såg nog rätt kul ut men då fick jag i alla fall ha håret i fred :roll:
Användarens profilbild
Av namera
Tunna tumvantar på barnet kanske kan funka till dess att det lär sig pincettgreppet? :hmm: Fast jag skulle föredra att ha en sjal på huvudet också, kanske matchandes den på ryggen.
Användarens profilbild
Av HannaGerda
mari_tres skrev:Trimmern :wink:

Bild
OT men jäklarns vad snyggt. Du passar verkligen i rakat!

Jag hade rakat en gång i tiden men det passade inte mig :(
Användarens profilbild
Av mari_tres
HannaGerda skrev: OT men jäklarns vad snyggt. Du passar verkligen i rakat!

Jag hade rakat en gång i tiden men det passade inte mig :(
Tack :D
Användarens profilbild
Av Sanna81
Mitt tips är att ladda med andra grejer att pilla med. En kylskåpskall bitring håller henne tex upptagen ett tag där bak (och tänk på att inte ta för hårda och stora grejer att muta med, då blir man slagen i huvudet i stället, been there, done that...). Men visst är det hemskt att alltid bli luggad när man bär på ryggen :whut:

Fast nu när jag skriver om det inser jag att det faktiskt blivit bättre. I somras känns det som att jag alltid gav upp efter en väldigt kort stund eftersom hon luggades tills jag var tårögd (och rätt arg), men nu är det inte alls lika frekvent. Så mitt andra tips blir att vänta och hoppas på att det går över snart, som det mesta annat :wink:
Användarens profilbild
Av soffan
Jag har hissat ner S lite så att han inte når :roll: och sen har jag en riktigt hög tofs och hoppas att ingen ser mig :oops:
Användarens profilbild
Av mjau-mjau
Jag har funderat på trimmern men vill inte bli så drastisk... :fnissa:

Vad smart, Sanna81, har inte ens tänkt på att erbjuda något kul där bak på ryggen. Det skall jag så klart prova! Och kanske kombinera med mössa också. Lika bra att vara beredd. :D
Av KattenFindus
Tackat min kusin för att hon ville bli frisör när vi var små :lol:
Dvs inte minsta håröm längre.
Fast det hjälper inte dig ju, men jag blev mest tokig när dottern fick för sig att suga på håret och fick i sig så hon kräktes. :?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?