Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Eloem
Suktar efter en jättefin vävd sjal här på SB som tyvärr bara är 4,2 m. Blir det för kort om man ska få till olika knytningar? Längst behöver man väl vid knytning på magen? Jag har en MaM eco 5,2 som jag försöker knyta bak med vad det nu heter ryggomslut shcb nånting det blir jääätte mycket sjal över. När jag knyter fram blir det ca 1 m sjal över, men grabben växer ju så jag undrar om det kommer att räcka med 4,2 längre fram, men man bär kanske inte fram när de blir större? Hur länge har ni burit fram är då min enkla fråga? Klarar jag mig på 4,2 är en lite klurigare fråga kanske... :hmm: N'ån som har en 4,2 och är ca 168 cm och smal och har ett större barn och är nöjd med den? Jag vill försöka undvika att köpa en massa sjalar utan vill ha en jag kan ha till allt jag behöver.
Jag är 1,70 och... normalbyggd ska jag väl säga. Jag kan knyta omslut med 4,2 om jag behöver. På mage bar jag de första tre-fyra månaderna sedan övergick jag till rygg.
Av sjaltokan
Från ca 8 månader har jag burit nästan uteslutande på ryggen och ja 4,2 m räcker säkert till magen också men du kanske får ha knuten bak eller på sidan, du kanske inte får till det extra varvet fram på magen.
Användarens profilbild
Av sacha42
thowida skrev:Från ca 8 månader har jag burit nästan uteslutande på ryggen och ja 4,2 m räcker säkert till magen också men du kanske får ha knuten bak eller på sidan, du kanske inte får till det extra varvet fram på magen.
just så :tumup:
Användarens profilbild
Av Melinna
Bär fortfarande på mage någon gång per dag oftast, dottern är snart tio månader. Hon somnar lättare där när vi är ute bland folk, och dessutom kan man ju sätta sig ned när hon sover. Jag bär i mei tai dock, har aldrig riktigt fått till sjalen bekvämt.
Användarens profilbild
Av June
Med första barnet upp till ett år då jag blev gravid och med andra barnet händer det fortfarande att jag bär på magen, även om det oftast är på rygg. Hon fyller två år om några veckor. På mig funkar 4,2m inte till magbärning, men till ryggen går det bra. Jag är rätt lång och vill gärna ha knuten fram.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?