Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Instämmer i kören :) , bär på BB! Vi tog hem Lillfisen från BB i sjalen (bussen går utanför sjukhuset och tar 10 min hem), det kändes lite som att vara på rymmen. "Vi snodde en bebis och har stoppat henne innanför tröjan" typ :wink: .
Mayko skrev:Instämmer i kören :) , bär på BB! Vi tog hem Lillfisen från BB i sjalen (bussen går utanför sjukhuset och tar 10 min hem), det kändes lite som att vara på rymmen. "Vi snodde en bebis och har stoppat henne innanför tröjan" typ :wink: .
:Hahaa: Vilken härlig beskrivning. Lite så kändes det ju :lol: .
Ja, i med ungen direkt bara! Referenser? Kanske alla de platser där och de tider när folk inte har/hade plastbalja... Eller BB för den delen.

Upp med benen på barnet, mot dig, som en groda - då finns det inget att klaga på.

Jag, mitt dumma pucko, hade med mig trikåsjal på BB (där vi stannade i en vecka...) utan att ha lärt mig knyta innan. Men jag knöt ändå! Lite tokigt blev det nog, men alla var nöjda och ingen blev skadad.
joannaoj skrev:Ja, i med ungen direkt bara! Referenser? Kanske alla de platser där och de tider när folk inte har/hade plastbalja... Eller BB för den delen.

Upp med benen på barnet, mot dig, som en groda - då finns det inget att klaga på.

Jag, mitt dumma pucko, hade med mig trikåsjal på BB (där vi stannade i en vecka...) utan att ha lärt mig knyta innan. Men jag knöt ändå! Lite tokigt blev det nog, men alla var nöjda och ingen blev skadad.

På den BB-avdelning jag låg på SÖS satt det knytinstruktioner på insidan av dörren på alla rum! :tumsup: :rock:
Tack för alla härliga svar, sjalen åker ner i väskan!

Nu ska jag bara övningsknyta lite, det var ju ett tag sedan :D

Massor av kramar till er alla underbara som vågar följa hjärtat!!!

PS. Är ju ändå forskare, vi gillar referenser :tumup: fast visst vet jag att majoriteten av världens befolkning klarar sig utan baljor och vagnar...men även vi i väst har en del värdefull kunskap. DS.
asz skrev:Tack för alla härliga svar, sjalen åker ner i väskan!

Nu ska jag bara övningsknyta lite, det var ju ett tag sedan :D

Massor av kramar till er alla underbara som vågar följa hjärtat!!!

PS. Är ju ändå forskare, vi gillar referenser :tumup: fast visst vet jag att majoriteten av världens befolkning klarar sig utan baljor och vagnar...men även vi i väst har en del värdefull kunskap. DS.
de borde ju inte uppmana att man sjalar på BB om det inte vore bra tänker jag :rodna:
Nu har du fått massor av bra svar redan, men ville berätta om min minsting.

Jag packade ner min Mimis krinklade och Jordgubben i BBväskan, jag ville absolut inte ha honom i baljan mer än nödvändigt.

Han åkte ner i sjalen bara några timmar efter förlossningen, jag ville ha frukost och naturligtvis skulle herrn ifråga hänga med. Jag möttes av blickar, men de flesta tyckte att det såg så mysigt och behändigt ut. Den sköterska som tog hand om oss förespråkade kängurumetoden, så hon var rent av lycklig när hon såg oss :heart:

Baljan använde jag till mina kläder, och lillen låg i den när jag duschade eller gick på toa. De trodde nog att jag var lite galen, jag släpade runt på denna lilla kille hela tiden, de andra mammorna lämnade bebis på salen när de gick på toa och så.... Min mini var ensam en gång, när de var inne och hämtade honom för provtagning en natt och mamman var för trött för att fatta vad de gjorde. Men jag vaknade till sans när jag hörde honom, mammavargen kom i galopp då! De var så jäkla taffliga med nålen, så vi fick byta till en annan sköterska och efter det fick ingen annan röra honom. Ja, jag var grymt jobbig som patient.

Men som sagt, sjalen var otroligt mysig att ha med, vi bar i den och sov med den :love:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?