Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av gluGirl
Nu har jag hittat hit igen efter lång tid.
Har fått så bra hjälp här tidigare så jag testar igen. :)

Jag bär i MamEco och är supernöjd med den (sneglar nu på vävd sjal eller sele) men har saknat en sjal som bara går att dra på snabbt vid dagislämning- och hämtning. Dessutom ska vi snart på bröllop och vill då ha en sjal som inte behöver knytas & som min man kanske kan tänka sig att använda (eller åtminstone testa).
Idag ska därför en BB-sling flytta hem till mig. Köper den av en jag känner men som inte trivs med att bära i sjal & den är bara testad ett fåtal gånger.
Har ni några bra tips om hur man kommer överrens med en ringsjal efter att bara har burit i MamEco?
Jag har studerat videofilmer med hur man bär, skiljer det sig mellan märkena eller fungerar alla positioner på alla ringsjalar?
Vad rekommenderar ni för positioner till en 5 snart 6 månaders tjej (ca 70cm lång & 8 kilo tung). Går det t.ex. att bära på höften eller är hon för liten? När börjar man i så fall med det?
Hon är stadig och nyfiken, gillar att se mycket (särskilt vad storebröderna har för sig) men somnar gärna i sjalen också.
Tycker det verkar praktiskt att amma i ringsjal, har aldrig fått till det i sjalen hitills, någon med erfarenhet av att amma med barnet i "sittande" ställning?
Har också tänkt kunna använda denna till 2½ åringen (86 cm lång och knappt 13 kilo), vad tänka på med större barn?
Är det någon skillnad på en BB-sling som är tvättad en gång eller många gånger?

Oj, vilket långt inlägg, hoppas ni orkat läsa allt och kan komma med många goda råd och tips! :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?