Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hanna-Maria
Får inte till det med Becon (Butterfly 2) på ryggen. Sonen och framstycket glider ner efter en stund och avbärarbältet sitter obekvämt och skaver på höfterna. A väger drygt 10 kg och är 73 cm lång. Jag är smal och 170 cm lång. Har barnets spännen inspända så mkt det går. Vad kan jag göra för att få till det bättre? :hmm:
Användarens profilbild
Av binaem
Testa en annan sele kanske? T.ex. blev jag aldrig kompis med Ergon som skavde i armhålorna på mig. Alla selar passar tyvärr inte alla
Av sjaltokan
Alla selar är mer eller mindre obekväma om du frågar mig :hide:

Mitt tips är att prova en annan sele eller försök träffa någon annan som bär som kanske kan kika o ge dig tips
Användarens profilbild
Av Marina
jag tänker igen... "glider ner" skriver du, kasar alltså selen bakåt så du får bröstspännet upp i halsen? då är det ju axelbanden du ska dra åt hårdare och istället släppa ut lite på remmarna som håller fast det yttre bakstycket.
Användarens profilbild
Av chicaboom
Marina skrev:har du provat att ha honom mot dig utan själv insatsen? alltså på samma sätt som tex i manduca
Kan man det? :hmm: Innerstycket (som jag gissar att du menar, inte spädbarnsinsatsen?) är ju i ett stycke med axelbanden, så jag tror inte att man kan ta bort det.

Jag tycker inte heller att det är så jättebekvämt med Becon på ryggen faktiskt, men det har nog mest med mig själv att göra. Eftersom jag inte kan se min son inbillar jag mig att han inte sitter bra, och kommer på mig själv med att gå lätt framåtlutad för att "kompensera" hela tiden. :roll:
Utöver det upplever jag också att han hamnar lite för långt ner.
Av Hanna-Maria
Marina skrev:jag tänker igen... "glider ner" skriver du, kasar alltså selen bakåt så du får bröstspännet upp i halsen? då är det ju axelbanden du ska dra åt hårdare och istället släppa ut lite på remmarna som håller fast det yttre bakstycket.
Åh det ska jag testa imorgon! Tack!
Av Hanna-Maria
Ja det kan ju va så att den inte passar mig att bära på ryggen med. Kan också bero på "handhavandefel", det tog nämligen ett tag innan jag fick till det bekvämt på magen.
Av Hanna-Maria
thowida skrev:Alla selar är mer eller mindre obekväma om du frågar mig :hide:
Gissar att du är en sjal-människa :)!
Av UlleL
Marina skrev:jag har en butterfly I och den går utmärkt att bära i utan själva innerselen (inte babyinsatsen utan den andra), i alla fall med ett lite större barn.
:iagree: Kan till o med tycka det är skönare ibland
Av sjaltokan
Hanna-Maria skrev:
thowida skrev:Alla selar är mer eller mindre obekväma om du frågar mig :hide:
Gissar att du är en sjal-människa :)!
:fnissa:
De som känner mig skulle nog kalla mig sjalgalen :loving:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?