Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av UWO
En liten undran när man går hemma såhär med lilla sladdisbarnet och pillar sig i naveln i brist på annat att göra...
Tror ni bärande och ffa om man får många barn kan hjälpa till att motverka benskörhet?
Om man tänker att man får barn var 3:e år och bär varje barn till den åldern vi nu normalt slutar med vagn/sulky/åkbräda (2-3 år?) och får, säg 10 barn. Det blir 20-30 år med 5-30 kg extra belastning dagligen. Borde inte det påverka kroppen på något sätt?

...och jo, jag har massor av annat att göra men ibland har jag ingen lust. ;)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Gående och bärande borde väl verka förebyggande för benskörhet, men med föräldraskapet följer ju för ammande mammor även en tid av mjölkproduktion och hur är blir det då om den ammande mamman får i sig för lite kalk i kosten, tas det då från skelettet istället och skulle det då istället påskynda ev. benskörhet? :hmm:

:this: Erkänner på en gång att jag har noll koll på detta och att det jag skriver bara är faktafria funderingar!
Användarens profilbild
Av tinaw
Amningen ger mindre benskörhet tror jag, i studier. Jag är inne på din linje UWO. Extra belastning ger starkare ben. Barn = extra belastning. QED. :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
tinaw skrev:Amningen ger mindre benskörhet tror jag, i studier. Jag är inne på din linje UWO. Extra belastning ger starkare ben. Barn = extra belastning. QED. :D
Jamen då så - då är jag också helt för UWO´s linje! :tumup:
Användarens profilbild
Av UWO
tinaw skrev:Amningen ger mindre benskörhet tror jag, i studier. Jag är inne på din linje UWO. Extra belastning ger starkare ben. Barn = extra belastning. QED. :D
Undras om man har korrigerat för att ett ammandes barn även har en tendens att bäras?
CrazyMagpie skrev::this: Erkänner på en gång att jag har noll koll på detta och att det jag skriver bara är faktafria funderingar!
:app: ;)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?