Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Här hemma har vi hittills bara haft sjalar med sneda ändar (mam eco o en stork) men jag funderar över på om jag skulle våga mig på en med raka ändar. Eller kommer jag tycka att det blir för tjockt med tyg?

(Vill så gärna ha en färgglad regnbågen och bebinan är extremt svår att få tag på, min tyska har blivit bättre av allt letande :) , så kanske skulle jag våga mig på en easycare eller girasol istället :? För visst har de raka ändar båda två?)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Klart du kan ge dig på en sjal med raka ändar, tänk bara på att den kan kännas lite kortare så om det är på gnällen att en sjal med sneda ändar räcker till i en längd kan du behöva en lite längre med raka ändar :tumup:
Easycare brukar kunna vara lite längre än angivet och girasolen har sneda ändar (i allafall min :wink: )
Den här girasolen tycker jag är en vacker regnbåge
Bild
Bild
Bilder från slingomama.nl
Av sjaltokan
Girasolen har sneda ändar och bebina regnbågen finns allt som ofta på tyska e-bay eller att köpa nya från bebina. 8)

Easycare har raka ändar och jag upplever sjalen som kortare av just den anledningen, sjalens längd räknas ju längs ena långsidan så den blir ju längre än angivet med sneda ändar.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
zero.sara skrev:Klart du kan ge dig på en sjal med raka ändar, tänk bara på att den kan kännas lite kortare så om det är på gnällen att en sjal med sneda ändar räcker till i en längd kan du behöva en lite längre med raka ändar :tumup:
Easycare brukar kunna vara lite längre än angivet och girasolen har sneda ändar (i allafall min :wink: )
Bild
Bild
Girasolen var betydligt snyggare på bärbilden än vad jag trott när jag bara sätt bild på randen!
Av corona
Jag gillar sneda ändar, för att det blir mindre tyg över när man har knutit klart.

Men :this: de sneda ändarna stör mig ofta eftersom de är "sneddade" så långt, så att det bli fult i och omkring knuten.

Klart du vågar prova :tumup:
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
thowida skrev:Girasolen har sneda ändar och bebina regnbågen finns allt som ofta på tyska e-bay eller att köpa nya från bebina. 8)

Easycare har raka ändar och jag upplever sjalen som kortare av just den anledningen, sjalens längd räknas ju längs ena långsidan så den blir ju längre än angivet med sneda ändar.
Då hade jag fattat fel som trodde att girasolen hade raka ändar, positivt!
Bebina har slut på regnbågar och nya väntas först om två eller tre månader och de olika tyska internetbutikerna har den inte heller på lager. Får spana på ebay och hoppas på tur! :D

Tänkte ge upp och köpa en girasol eller easycare, men jag får kanske lyssna på frun som hävdar att jag ändå kommer vilja ha en bebina senare :? . Så jag får kanske lita på henne även om det innebär att det inte blir någon ny sjal på länge :(
Användarens profilbild
Av loppatoppa
zero.sara skrev:Klart du kan ge dig på en sjal med raka ändar, tänk bara på att den kan kännas lite kortare så om det är på gnällen att en sjal med sneda ändar räcker till i en längd kan du behöva en lite längre med raka ändar :tumup:
Bild
Bild

:love: Så fin sjalen är!!! (SKA inte ha fler just nu!!!)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?