Det beror ju rätt mycket på bebisen med.

Får man en vagnhatare som vår första då kan jag säga att jag var glad att vi bara betalat 500 kronor för vagnen. Får man vagnbebisar som våra twins så är 8000 väl spenderade pengar. Jag tycker att det finns en mysighetsfaktor med lugnt sovande bebis i vagn.
Jag gillade vagn till ettan. Om vi skulle gå en promenad för att han skulle sova, eller om vi skulle ett längre pass in till centrala Malmö så tyckte jag det var skönt med vagn och att det var avlastande att kunna lägga ifrån mig både bebis och saker. (Nu höll ju inte alltid bebisen med om att det var en bra plan....så en sele/sjal var nödvändigt att ha med.)
Det jag skulle vilja föreslå är att visa din kille de mer "manliga" selarna. Tex Manduca som kan se rätt sportig ut, Ergo som är robust och rejäl, Beco som brukar finnas i camo osv.
Om du känner att han verkligen har bestämt sig för BabyBjörn så kan det ändå vara rätt fiffigt. Då bär han ju faktiskt bebisen.

Och sen sen när han inser att det är tungt och opraktiskt efter någon-några månader så visar du de bra ergonomiska selarna. En bra sak med BabyBjörn är ju att man ofta kan låna den av någon annan.
Jag tror det är viktigare att ni kommer överens om att ta upp bebisen om den skriker. Att man inte ska träna den att ligga i vagn eller så om bebisen motsätter sig det. Sen HUR han bär kommer förhoppningsvis att fixa till sig.