Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Silverälva
Nybörjarfrågor igen då: Är det inte svårt att ha koll på hur barnet har det om man bär på ryggen? Om hon somnar tex, faller inte huvudet bak då? Och är det inte risk för att hon trasslar fram sina armar och sen trillar ur? Dumma frågor kanske :oops: .
Användarens profilbild
Av annalys
Jo, lite svårare är det ju att ha koll på ryggen. Speciellt med liten bebis kanske? Jag vet att en del haft med sig en fickspegel, annars kan man ju gå och kika i fönster.

Somnar de faller huvudet lätt bakåt. Men jag tror inte det är jättefarligt egentligen. Många som bär sovande barn tror jag knyter om ryggknytet så huvudet får stöd, eller har en extrasjal som håller upp huvudet.

Mina barn har aldrig velat ha armarna inne. Men risken att de ska falla ur tror jag ändå är minimal.
Användarens profilbild
Av annemi
Man har ju inte lika bra koll på ryggen som när man bär på magen förstås. Men när min tjej somnar på ryggen så lägger hon huvudet mot mig så det brukar inte vara nåt problem. En gång "tappade" hon huvudet bakåt men då kunde jag bara luta mig lite framåt så "ramlade" hennes huvud mot mig och så var det löst.

Är hon på sprallhumör så drar hon ut båda armar, men har man knytit ordentligt så är det ingen fara, hon har suttit säkert ändå.

Men det gäller att öva öva o öva :D
Användarens profilbild
Av Silverälva
Huu, allt blev så läskigt när man fick bebis, världen är full av helt nya faror som man aldrig tänkt på förut. Och vissa dagar är fyllda med mer noja än andra ;).

Öva ska jag med min nya storken när den kommer :eld: !!!!!!!

Idag när jag och fisan var ute i skogen trampade jag snett, höll på att ramla med bebis och allt! Gissa om hjärtat stannade! Någon som ramlat med barn i sjal?
Användarens profilbild
Av mammahappy
jag brukar ta en vikblöja som vi har som "snutte" och binda fast huvudet när Vilgot har somnat bak på ryggen.
Så här:
Bild
Användarens profilbild
Av asa
Ju mer man bär på ryggen och ju mer van man blir så känns det säkrare. Jag tyckte det var jätteläskigt i början men nu känns det superbra. Det där med huvudstöd när småttingarna somnar är ju ett återkommande problem men det löser man lätt med en vikis eller nåt liknande.
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
mist skrev:Idag när jag och fisan var ute i skogen trampade jag snett, höll på att ramla med bebis och allt! Gissa om hjärtat stannade! Någon som ramlat med barn i sjal?
Japp. Jag halkade på en isfläck mitt inne i stan. Och gissa om jag var glad att jag hade honom i sjalen och inte lös i famnen :? eller i en vagn som kanske hade rullat iväg ut i gatan och/eller vält... :purskis:

Men det är läskigt ändå, särskilt just medan man faller handlöst.

Det finns broddar att köpa till skorna. De hjälper ju inte mot att trampa snett förståss, men de hjälper mot halka i vinter i alla fall.
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Just det, skulle ju svara på ursprungsfrågan också :wink:

Jag har aldrig oroat mig för att han ska trilla ur, fast visst får jag ibland till en riktigt dålig ryggsäcksknytning som halkar upp så "påsen" försvinner men då sitter han ju fortfarande fast med benen så ramlar gör han inte. Men någon bra sjalförebild ser man förstås inte ut som :wink:

Och jag har svårt att få till ett riktigt bra ryggomslut som stödjer när han sover. En gång har jag lyckats. Några gånger har jag använt en scarf istället att knyta runt extra, några gånger har jag knutit om honom till framsidan istället men de flesta gångerna har jag gett upp och gått lätt framåtböjd så han lutat mot mig istället... :floet2:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
mist skrev:Idag när jag och fisan var ute i skogen trampade jag snett, höll på att ramla med bebis och allt! Gissa om hjärtat stannade! Någon som ramlat med barn i sjal?
Nej, men jag fick ett råd från oväntat håll häromveckan när jag kom gående med Dante på magen. En lindrigt nykter kvinna med ölburk i handen hojtade till mig och varnade mig för att ramla. "Men om du ramlar", sade hon, "se till att du har axeln före. Vrid dig så att axeln kommer i först, så inte barnet slår sig."

Tja, det var ju faktiskt smart tänkt, tänkte jag.

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?