Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej hej, är som sagt ny här! Har spanat runt en del och är jätte sugen på att köpa/sy en egen sjal! :-D
Min son är 9 månader och har hitills suttit i babybjörn sele. Och det har funkat fint, men nu har han vuxit ur den.

Funderar på en långsjal eftersom jag vill kunna bära honom länge. Men kommer han acceptera sjal efter att ha suttit i babybjörn?

Nån som kan komma med tips eller allmäna råd? Så hade jag varit glad!
Efterlys en sjal i köptråden längre ner i forumindex här. Be om en sjal som är ganska tunn , "förlåtande" (betyder att det inte brukar göra något om man knyter lite ojämnt) och lättknuten. Det brukar regna in förslag så småningom. Ställ krav på säljaren att förklara precis vad det är för en sjal, vem/vad den passar till o.s.v. Du kan också börja med en sjal som är lite stretchig, det finns en som heter wrapsody bali stretch som passar lite större barn också. MEN - du kan inte ha den tills han är typ fyra år, det klarar ingen trikåsjal. De flesta brukar skippa trikåsjalen redan innan barnet blivit 10 kg. Men du kan sälja den så fort du vet att det här är det du vill hålla på med, och köpa en stabil, vävd sjal senare.

Är du mindre än strl 42 kommer en sjal som är 4,7 meter lång att passa dig, är du större ska du antagligen ha en 5,2 meter lång.

Resten för du bara önska själv - färg, form, mönster, bredd...
Vet inte var du finns, men du kan ju alltid gå in på o kolla om där är någon sjalträff i närheten av där du bor. Eller efterlysa någon som vill visa dig :D Då kan du kanske få känna o prova på lite olika sjalar med, kanske tom få låna en ett tag o se om det är något för er...
För det barnet som du beskriver skulle jag definitivt skippa stretch-sjal. Ta en tunnare vävd sjal, t ex en EasyCare eller en Elle-ville Zara. Längd 4.7 låter som bra idé.

Tror absolut att han kommer att acceptera sjal trots att han bara burits i BabyBjörn :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?