- lör sep 01, 2007 02:42
Jag är en nyfrälst sjalmamma spom sedan ett halvår bor i Peking. När jag burit i mina sjalar eller mei taier så får jag stora blickar och ofta intresserade frågor eller beundrande kommentarer. Jag ser inte många andra som bär sina barn men iom att vägar och affärer ser ut som de gör finns det för mig oftast inget alternativ. Det enda negativa jag upptäckt är att det är väldigt varmt att bära i sjal i 35 gradig värme, oavsett vad det är för sjal
Hur som helst blev jag extra glad i morse. Här i stan ges det ut en mängd olika gratismagasin för oss västerlänningar, bla en som riktar sig mot föräldrar med barn i olika åldrar. Idag hittade jag en artikel med rubriken: Wear your baby. De två första bärhjälpmedlen som beskrivs är mei tai och sjal
Sedan tar visserligen artikeln även upp babybjörn och bärstol men som bärvärlden ser ut så är det ju inte så konstigt. Det nämns dessutom att man efter att bebisen är 6 månader kan bära barnet framåtvänt i sjal... Men jag bestämde mig för att vara glad över det som är rätt och bra istället för att reta mig på det som är fel i artikeln.
Nu hoppas jag på stort genomslag av artikeln och ser fram emot fler sjal/mei taibärande mammor på gatorna.

Hur som helst blev jag extra glad i morse. Här i stan ges det ut en mängd olika gratismagasin för oss västerlänningar, bla en som riktar sig mot föräldrar med barn i olika åldrar. Idag hittade jag en artikel med rubriken: Wear your baby. De två första bärhjälpmedlen som beskrivs är mei tai och sjal

Nu hoppas jag på stort genomslag av artikeln och ser fram emot fler sjal/mei taibärande mammor på gatorna.