Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Svampp
Stötte på frågan om vad som var bäst, ringsjal eller trikåsjal (just den frågan gällde looma sino/ringo) och insåg att jag nog aldrig ens tänkte på det innan jag köpte min sino. Rent ergonomiskt, vad är egentligen bäst, och hur kommer det sig att man kan använda t.ex. looma ringo i upp till 3 år, men sinon bara första året trots att båda kan användas från nyfödd? Nån som kan reda ut begreppen för mig? =) Jag har fått för mig att ringsjal inte kan vara lika ergonomiskt, men då borde man ju inte kunna bära i dem i upp till 3 år?? Eller tänker jag galet?
Användarens profilbild
Av Elflin
En ringsjal är inte lika ergonomisk eftersom den bara belastar ena sidan men du kan bära barn upp till 3år (och längre) i den. En trikåsjal knyter man som en långsjal över båda axlarna (och eg hela överkroppen) och därför är den mer ergonomisk men det blir tungt med ett större barn i en trikåsjal eftersom tyget blir lite svajigt när de börjar väga för mycket.
Användarens profilbild
Av Svampp
Aha, då var det ungefär som jag inbillat mig iaf :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?