Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sol
Nu har jag fått den. MEN!

1. Vad är det för rem som sitter på insidan av höftbältet?
2. Ester försvinner i den och ser ingenting. Hon blir skogstokig eftersom hon är en nyfiken bebis. Hon älskar att sitta på höften i ringsjalen. Tips och råd om hur att bära henne i Beco?
Användarens profilbild
Av Scilla
1. Remmen är till för att du ska kunna rulla ihop selen och fästa ihop den när du har den på dig men inte har barnet i. Jättepraktiskt tycker jag som ofta gick omkring med Ergon dinglande i knävecken.

2. Jag vet, det är lite knepigt. Det är skönt att den är hög i ryggen men små barn ser inte så bra. M brukar antingen sträcka på sig allt hon kan så att hon precis kan kika ut över kanten, eller så kryper hon liksom ner och tittar ut under axelremmen istället :lol: Jag har ingen lösning utan hon får väl växa lite helt enkelt :wink:
Användarens profilbild
Av Bina
Jag "råkade" byta till mig en Beco igen trots att jag sålde min för att den var just för hög. (våra knoddar är ju lika gamla) Jag gör helt enkelt så att jag inte bumpar ner honom ända ner utan ser till att tyget går runt rumpan och upp framåt... så det kläms mot min mage, då ser bebis. :D
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
En annan lösning på problemet att den är för hög i ryggen är att vika upp den nertill för att korta av den på samma sätt som man kan göra med en MT.

Ta loss spännet på midjebältet och sätt dit det igen ifrån andra hållet - då kan man fortfarande justera efter att man knäppt ihop. Därefter viker man upp midjebältet ett halvt varv utåt (uppåt, så att den lösa flärpen kommer på utsidan av selen och att midjebandet ligger dubbelt med nederkanten av sittdelen) innan man spänner på sig den.
Användarens profilbild
Av sol
Åh, tack! Massor av bra tips.

Vi tog en tur till affären med den. Det gick ganska bra. Jag vek upp den lite och justerade lite efter eget behag. Men efter ett tag var jag tvungen att korsa axelremmarna för de bara glider ner annars. I instruktionen står det att man kan bära med både korsade och utan men det förstår jag inte hur jag skulle kunna? Det blir jättekonstigt upptill. :?

Nåväl. Ester somnade i den och då var det ju väldigt bra att den är just hög i ryggen. :D
Användarens profilbild
Av Scilla
Ah, jag måste också prova att vika upp den när hon vill vara vaken och spana! Det har jag inte tänkt på. Men när de sover är det kanon att huvudet får stöd utan ett meckigt separat huvudstöd (även om det ju också kommer med) - och när vi bär 2,5-åringen är den precis lagom :D
Användarens profilbild
Av sol
Är det bara jag som tycker att axelremmarna är stora och klumpiga? :?
Användarens profilbild
Av Scilla
sol skrev:Är det bara jag som tycker att axelremmarna är stora och klumpiga? :?
Nä, jämfört med Ergons tycker jag de är jättesmidiga.
Användarens profilbild
Av sol
Scilla skrev:
sol skrev:Är det bara jag som tycker att axelremmarna är stora och klumpiga? :?
Nä, jämfört med Ergons tycker jag de är jättesmidiga.
Nu har jag ju inte provat Ergo så jag har inget att jämföra med. Men de liksom glider hela tiden. Har du dem korsade? För när jag har det så fungerar de nämligen smidigare.

Äsch. Jag tänkte lämna tillbaka den. Men nu behåller jag den nog och testar ett tag till. Får väl sälja den om det inte funkar om någon månad?
Användarens profilbild
Av Scilla
sol skrev:Nu har jag ju inte provat Ergo så jag har inget att jämföra med. Men de liksom glider hela tiden. Har du dem korsade? För när jag har det så fungerar de nämligen smidigare.
Men glider de även om du använder spännet som fäster ihop dem? :hmm: Jag brukar inte ha dem korsade eftersom jag inte tycker att det är lika skönt men jag knäpper ju ihop spännet på bröstet (alternativt bakom nacken om jag bär på magen) och då glider de ingenstans.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?