- lör mar 20, 2010 15:40
Hej!
Vi väntar en liten
i mitten på juni och är intresserade av det här med att bära barn i sjal. Jag har tänkt att vi behöver en ringsjal (för kortare bärstunder..som t ex när man springer ner på affären för ett snabbt ärende och inte vill "krångla" med knytning. En trikåsjal...för att det verkar så mysigt för den nyfödda och så en vävd långsjal som "huvudalternativ".
Men...vad bör vi har för längd på sjalarna om både jag och min sambo vill kunna bära med samma sjalar? Jag är 168 och han är 176. "Normalbygda" båda två...
Tips på era favoritsjalar mottages också tacksamt, samt allmänna råd om vad vi som nybörjare bör tänka på
Tack för en jättebra sida förresten! Kommer nog att hänga en del här både före och efter födseln.
Vi väntar en liten

Men...vad bör vi har för längd på sjalarna om både jag och min sambo vill kunna bära med samma sjalar? Jag är 168 och han är 176. "Normalbygda" båda två...
Tips på era favoritsjalar mottages också tacksamt, samt allmänna råd om vad vi som nybörjare bör tänka på

Tack för en jättebra sida förresten! Kommer nog att hänga en del här både före och efter födseln.
Lilla gos
- 120131
Bustrollet
- 100613
Storebror (bonus) - 030707

Bustrollet

Storebror (bonus) - 030707