- fre feb 12, 2010 17:09
mimpen skrev:jo jag tänkte på författaren Hjalmar Gullberg. ja det där med att ta min sambos efternamn direkt, det kan ju dröja några år innan vi gifter oss och det är ju trevligt att heta samma som mitt barn tills dess tänkte jag. tycker hela namngrejjen är jättesvår.Litenkatt skrev:Inte för att jag vet om det var en lustig kombinationmimpen skrev:det måste varit en god vante
På tal om händer i sjal så var inte min Hjalmar så smart idag! Vi var ute i -20 för att hämta syrrorna på dagis. Han hade gosiga fleecevantar på sig, och så drog han upp ena handen och började SUGA på vanten. Som förstås blev blöt, och då blev det nog kallt, för han var rätt sur på slutet (och iskall om handen när vi kom in). Det var inte så smart, käre Hjalmar![]()
![]()
vet du, jag klurar fortfarande på namn till min pöjk och jag älskar namnet Hjalmar, det enda problemet är att jag heter Gullberg i efternamn och då blir det plötsligt lite lustig namnkombination!han kommer ijuförsig byta efternamn den dagen jag å sambon gifter oss...
Men om ni ändå har bestämt att ni ska ta sambons efternamn kan ni ju ge sonen det på en gång??
Jag fick förslaget Hjalmar av min syster, och tyckte om det. Och kände mig lite inspirerad av CosyTess lille Hjalmar här på sb. Så då fick det bli så! Vi är toknöjda!