Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Är du van vid att knyta sjalar? En treåring bär man oftast på ryggen och är varken barn eller bärare är van kan det vara lite trixit att få till knytet. Men det går :wink: och då man får till dey är det oslagbart :loving:
Skulle rekomendera en vävd sjal som tex Hoppediz, Didymos, Easy care eller liknande. Tunnare vävda sjalar ger inte riktigt samma avlastning till tyngre barn tycker jag.
Ett alternativ till sjal är MT, vad man väljer är helt och hållet en smakfråga.
Om du inte nödvändigtvis vill ha sjal kan jag rekomendera Patapum bärsele! De är billigast (ca 600 kr nypris), och väldigt bekväma att bära i! Jag bär lika lätt min 5 månaders som min 2 åring. Min kompis bar sin 4 åriga dotter i den sist när vi var o shoppade.
Av Maria K
Det är min vän som bär sin 3åring när han inte orkar gå och hennes bärabarnsjal är lite kort för det, speciellt nu med alla jackor.

Knytningar får hon ju bara öva på :-D

De provade min manduca förra veckan men den passade inte henne tyckte hon så en sjal är nog det hon letar efter.
Maria K skrev:Det är min vän som bär sin 3åring när han inte orkar gå och hennes bärabarnsjal är lite kort för det, speciellt nu med alla jackor.

Knytningar får hon ju bara öva på :-D

De provade min manduca förra veckan men den passade inte henne tyckte hon så en sjal är nog det hon letar efter.
Förmodar det är en knytbar bärabarnsjal hon har (eller är det en ringsjal?). I så fall är den bara 2,75 cm lång.

Låter som det hon letar efter är en mellanlång vävd bärsjal, säg 4,2 m, eller 3,7 m beroende på vilka knytningar hon vill göra. Här finns en tabell över vilka knytningar som går att göra med resp sjallängd http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=31

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?