Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av elma
Hej.
Är väldigt ny på detta och behöver lite hjälp. Har en son på 5 månader och börjar tröttna på BabyBjörn, mest för att jag har fått så ont i ryggen. Dino älskar dock att sitta i Björnen, men för att spara min rygg försöker jag hitta ett alternativ. Tycker bäst om att bära på höften men även ryggen verkar smidigt. Har provat Looma men Dino vägrade sitta som grodanboll vänd mot mig utan ville helst se sig om. Jag tyckte även att den var lite knepig att knyta. Sen vet jag väl inte heller om vi fick så bra hjälp i affären som vi kanske borde ha fått.

Funderar på en BB-sling eller en MeiTai. Dino vill inte sitta i vagnen någon längre stund utan skall mest sitta i Björnen och hänga. Några tips?

Tack på förhand!

/Elma i Karlstad
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Det är nog lite en vanesak det där för barnen med tror jag! Just i den åldern börjar de ju bli så väldigt nyfikna av sig med. Menar du att du bär honom utåt i en BB-sele? *imponerad av att du orkar* :wink:

Jag tror att en mei tai skulle vara ett jättebra alternativ för er. Lätt att knyta, men ändå ergonomisk både för dig och din son. Den går ju dessutom att knyta både på magen och på ryggen! Sätter du honom ganska högt på ryggen så ser han ju över dina axlar, om han nu tycker att det är kul.

Som alltid när man provar nya grejer så behövs ju lite träning och en del tålamod. Ett tips är att börja med korta stunder när du vet att han är pigg och nöjd, och att då gå ut en promenad eller så. Vartefter ni vänjer er kan ni ta längre och längre bärstunder :)
Användarens profilbild
Av ZaZi
kajsa kavat skrev:Det är nog lite en vanesak det där för barnen med tror jag! Just i den åldern börjar de ju bli så väldigt nyfikna av sig med. Menar du att du bär honom utåt i en BB-sele? *imponerad av att du orkar* :wink:

Jag tror att en mei tai skulle vara ett jättebra alternativ för er. Lätt att knyta, men ändå ergonomisk både för dig och din son. Den går ju dessutom att knyta både på magen och på ryggen! Sätter du honom ganska högt på ryggen så ser han ju över dina axlar, om han nu tycker att det är kul.

Som alltid när man provar nya grejer så behövs ju lite träning och en del tålamod. Ett tips är att börja med korta stunder när du vet att han är pigg och nöjd, och att då gå ut en promenad eller så. Vartefter ni vänjer er kan ni ta längre och längre bärstunder :)
Äh, kajsa kavat säger ju allt så bra så man har ju sällan något att tillägga. :roll: :wink:

Jo! en sak kan jag ju säga: Kolla under sjalträffar och se om det är någon sjalträff planerad i Karlstad (visst stod det så under din avatar :hmm: ) för det finns ett ganska stort gäng sjalare i Värmland!
På sjalträff kan du få klämma på lite olika sjalar/selar/ MT's och få knythjälp av erfarna sjalare! :D
Av elma
tack för tipsen. skall kolla upp om det är nån träff snart så kanske man kan gå dit på prova lite. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?