Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Idag var jag hos en kompis kompis och visade mina sjalar, Becon och min mt. (Och tygblöjorna, så klart. :)) På väg hem gick jag in på Babyproffsen för att kolla in barnvagnarna. Kommer in i butiken och får direkt syn på en expedit som står med en broschyr i handen och ser konfunderad ut. Bredvid henne står en tjej med en Ergo runt midjan, på höften och håller ut axelremmarna och ser fullständigt förvirrad ut. Jag stannar och frågar om de behöver hjälp. :D De ser sååå förvånade ut bägge två, sen säger jag att jag haft en Ergo och jag visar gärna.

Jag står och öser lovord över Ergon, visar min Beco som jag bytt till eftersom Ergon inte passade mig så bra. Sen visar jag min ringsjal också, fastän hon inte gillade tanken att bära på en axel, men jag förklarade att det var för snabba saker. Och berättade att vi varit och kollat i affärer i helgen och Hannes var trött och gnällig, så jag tog upp honom ur vagnen i sjalen, så somnade han på två minuter så kunde han sova vidare i vagnen och jag få prova lite skor. Då berättade tjejen att hon varit och plockat svamp med sonen sittandes på handväskan :shock: och han hade somnat direkt.

Vi pratar vidare och jag säger något om att alla borde ha en sele och en ringsjal. Och så tipsar jag om sjalbarn.se om man vill bära sina barn. Och om man vill köpa sele begagnat, viskade jag i butiken. Hon berättar att hon ska bli faster och att Ergon ska gå vidare till den bebisen. Jag berättar om babyinsatsen och så. Och sen säger jag att jag tycker att trikåsjal är bättre till spädisar. Man kan ha sjalen på sig hela dagen och ta i och ur bebisen och amma i den och så. Sen tog vårt samtal slut och hon skulle fundera och jag gick bort en sväng till vagnarna.

När jag går ut ur butiken står tjejen och håller i en förpackning med en trikåsjal. :vågen:

Och när jag gick genom stan i min Hoppe Lime-ringsjal glodde alla. :lol:

(Och missionerandet hos kompisen gick också bra. Becon satt illa på henne, men jag skickade ner henne till Babyproffsen så hon skulle prova en Ergo. Ringsjalen gillade hon. Långsjalarna var lite överkurs men mt:n var inte helt fel det heller.)
Din mamma skrev:Det har hänt att jag burit S på handväskan också :fnissa:
Hon plockade svamp! "Det blev lite jobbigt ett tag", tyckte hon. :lol:
Bra jobbat! Tvivlar på att mitt Babyland kan mer om sjalar än när jag frågade sist - gör lite taktiska efterfrågningar ibland i affärer, när jag tycker att de ska ta in något, även om jag själv inte behöver prylen i fråga. Gav snabbt upp. "Sjal när det finns vagn?" typ. Fast ett litet ställ har jag sett!

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?