Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av June
Beställde en Zara curry för några veckor sedan, men då den inte har kommit än och då jag nu är lite sugen på en BB-tai vet jag inte om jag ska avbeställa sjalen och istället köpa en BB-tai. Jag bär ju mest minstingen, snart tio månader i sjalen på ryggen, men vill ha något praktiskt som jag kan både bära minstingen i nu i höst och vinter samt bära min äldre dotter, snart 2,5år, i när jag använder sjalen till minstingen. Har en Ergo som jag prövat bära älsta dottern i på ryggen samtidigt som jag haft minstingen på magen i sjalen, men tyckte inte det var jätte praktiskt. Är det enklare med en BB-tai än en sjal, kanske blir mycket tyg med två sjalar? Hur ska jag tänka, det skiljer ju en del i pris, är det motiverat att köpa en dyr sjal när jag redan har en sjal eller ska jag köpa en BB-tai istället?
Senast redigerad av June den mån aug 17, 2009 22:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av June
Ingen som kan hjalpa mig? Forstar det, vill ju egentligen bade ha sjalen och BB-taien, men kan jag verkligen motivera att kopa tva bardon till? Sedan funderar jag om bb-taien ar mer anvandbar att ha hemma nar jag behover bara och samtidigt ex. laga mat?
Av sjaltokan
Ja jag tycker att en basgarderob består av minst 2 sjalar i olika längd och en sele eller MT. Så jag tycker du ska ha båda.

En MT är ju enklare och snabbare än en sjal och skönare än en sele.. :tumup:
Användarens profilbild
Av June
Det later ju bra, fast jag tankte ju inte sa langt som att sjalarna ska ha olika langd. Det kanske jag skulle ha gjort? Vilka MT ar det foresten som har huvudstod och som passar fran nyfodd och uppat?
Av sjaltokan
June skrev:Det later ju bra, fast jag tankte ju inte sa langt som att sjalarna ska ha olika langd. Det kanske jag skulle ha gjort? Vilka MT ar det foresten som har huvudstod och som passar fran nyfodd och uppat?
En för lång sjal är ju knölig att knyta på ryggen och en för kort sjal får du knyta slutknuten på ryggen (vilket också går bra) de flesta vill ju knyta på magen.

MT:s är jag dålig på. Den enda jag vet är BB-tai med babyinsats men huvudstöd? :hmm: Men det finns en annan tråd om MT och huvudstöd som är aktiv.. ska leta lite.
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=140947
Användarens profilbild
Av June
thowida skrev:
June skrev:Det later ju bra, fast jag tankte ju inte sa langt som att sjalarna ska ha olika langd. Det kanske jag skulle ha gjort? Vilka MT ar det foresten som har huvudstod och som passar fran nyfodd och uppat?
En för lång sjal är ju knölig att knyta på ryggen och en för kort sjal får du knyta slutknuten på ryggen (vilket också går bra) de flesta vill ju knyta på magen.

MT:s är jag dålig på. Den enda jag vet är BB-tai med babyinsats men huvudstöd? :hmm: Men det finns en annan tråd om MT och huvudstöd som är aktiv.. ska leta lite.
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=140947
Men visst var det val sa att en 5,2m Zara var ca 4,7m i fullbredd eller har jag fel for mig?

MT behover ju inte vara fran nyfodd, men den maste ha huvudstod annars gar det inte. Bada barnen har en formaga att tappa huvudet nar de somnar. Far val halla koll pa den andra traden ocksa i fall det kommer lite tips.
Användarens profilbild
Av June
Usch, nu rakade jag titta pa Kozy Orange och den sag sa fin ut, men utan huvudstod, gar det? Racker nackstod?
Av IEDN
Jag tycker inte att det nackstödet räcker om de sitter på ryggen. På magen går väl an eftersom man har mera koll då.
Användarens profilbild
Av June
IED skrev:Jag tycker inte att det nackstödet räcker om de sitter på ryggen. På magen går väl an eftersom man har mera koll då.
Anade det, men fin var den i alla fall.
Av sjaltokan
June skrev: Men visst var det val sa att en 5,2m Zara var ca 4,7m i fullbredd eller har jag fel for mig?

MT behover ju inte vara fran nyfodd, men den maste ha huvudstod annars gar det inte. Bada barnen har en formaga att tappa huvudet nar de somnar. Far val halla koll pa den andra traden ocksa i fall det kommer lite tips.
Det var säkert så Zara har riktigt långa ändar.

Men det är ju inte svårt att sy ett eget huvudstöd till en MT.. :wink:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?