Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimmimyz
När kan man börja bära barnet framåtvänt?

När är det lagom att gå över från trikåsjalen till vävd?
Användarens profilbild
Av emelie
Jag har aldrig burit framåtvänt i sjal för jag tycker det verkar jobbigt.
(i BabyBjörnen bar vi Viktor framåt när han var typ 5mån, men även i den oftast innåt).

Jag bytte till vävd sjal vid fyra månader (ca8kg).
Men det känner man nog bäst själv när trikåsjalen inte längre känns lika stadig.
Vilken vävd har du tänkt dig? :D
Användarens profilbild
Av mimmimyz
Jag har en vävd lång sjal redan, en provsjal jag fick köpa från Mimmi's
Användarens profilbild
Av Monique29
Inte vanligt att bära sjal framvänt.
Inte bra för barnets rygg/höft i sjal eller babybjörn :D
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag har i stort sett aldrig burit framåtvänt men om du vill göra det och ditt barn trivs med det så pröva en buddaknytning (tror den är lättast med en trikåsjal). När det gäller ålder så skiftar det nog, men jag tror du märker på ditt barn om h*n tycker det är ok eller inte.

Vi började växla mellan trikåsjal och vävd sjal är sonen vägde runt 6 kg. Inte för att trikån kändes så värst svajig utan mer för att jag längtade efter att få använda min nya vävda sjal :wink:
Användarens profilbild
Av bright
jag har kört buddha i ringsjal...funkar bra... :)
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
har inte heller burit framåt i sjal, eller jo en gång när hon var kanske 2 månader, men det var varken skönt för henne eller mig... till vävd bytte jag när lillan vägde ca 7kg, ca 3månader. men jag tror oxå att ma känner själv när man tycker det blir för tungt i trikå. men man kan ju bära i vävd redan från dag ett om man vill!
Användarens profilbild
Av Fryle
Monique29 skrev:Inte vanligt att bära sjal framvänt.
Inte bra för barnets rygg/höft i sjal eller babybjörn :D
Och barnet överöses med synintryck som det inte hinner med att smälta och kan inte se på föräldrarna vad som man bör oroa sig för och vad som är ofarligt.
Av Sia
Buddah fungerar i trikåsjal, men inte några långa stunder för att tyngdpunkten hamnar så långt fram så att det blir jobbigt för dig med tyngden och balansen.
När du tycker att det inte är lika mysigt med trikåsjal längre så kan du byta till vävd, det finns ju dom som andvänder vävd till spädisar också så prova den och andvänd den sjal som du tycker passar bäst för dagen :D
Om barnet är stadigt i nacken och du har kommit igång med att knyta den vävda så kan du lära dig knyta upp barnet på ryggen, då ser h*n framåt samtidigt som h*n är vänd mot sin mamma/pappa.
Wille älskar att sitta på ryggen, där har han bästa utsikten, fast ska vi bara mysa så är det mysigast att ha honom på magen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?