Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Be-Linda
thanisa skrev:
Be-Linda skrev:
thowida skrev: 2 pkt nitor rosa eller fuschia beroende på vilken rosa du vill ha i 60 grader.. :tumup:
Vad tror du om ett paket av varje? (passar på att fråga dig som färgat en del, själv har jag aldrig ens färgat en näsduk...) :Hahaa:
Fuschia tror jag inte du behöver ta mer än ett paket utav. Jag färgade en sjal med ett paket fuschia och den blev inte det minsta svag i färgen, rosa tog jag dock två paket utav när jag färgade sjal med rosa.
Hm... Tänkte på att rosa känns lite för ljus, men fuchsia lite för gräll... Kanske går att ta ett halvt paket fuchsia och blanda med ett ett helt paket rosa? :hmm: OM jag nu färgar rosa vill jag ha en varm färg, likaså om jag väljer gult... men då kanske man ska ta gult+orange?
:mitvit: :eld: :mitvit: :eld: :mitvit:

Vad svårt det är att bestämma sig... Vill ju inte den ska bli förstörd. :roll:
Användarens profilbild
Av thanisa
Be-Linda skrev:
JinxLinda skrev:MEN!!! nu har det blivit sån där konstig error med thanisa's svar!!

Jag citerar in det eftersom man inte kan se det på vanligt vis:
thanisa skrev:Nu är det inte en vir och blå som är färgad men en liliac och hon som färgade den blev inspirerad av en vit och blå färgad i samma färg. Färga är dharma rust orange, ska försöka hitta den som var blå och se hur den blev. Denna sjal gillar jag!

Bild
Var kan man hitta den färgen tro? :hmm:
Jag är mycket osäker på om dharmas färger finns i Sverige. Jag hade nog gjort det enkelt för mig och kollat på deras färglista över reaktiva färger.
http://www.dharmatrading.com/html/eng/3 ... =dyes.html

och sen valt den av herdins och nitor som kommer närmast i färg. Och då de som tål 60 grader maskintvätt och är för naturliga fibrer så som bomull.
http://www.alfort.se/templates/AC_commo ... spx?id=903
http://www.herdins.se/UserFiles/TC_natu ... arta09.jpg

tror jag hade valt kanel eller cappucino.
Användarens profilbild
Av Be-Linda
thanisa skrev:

Var kan man hitta den färgen tro? :hmm:
Jag är mycket osäker på om dharmas färger finns i Sverige. Jag hade nog gjort det enkelt för mig och kollat på deras färglista över reaktiva färger.
http://www.dharmatrading.com/html/eng/3 ... =dyes.html

tror jag hade valt kanel eller cappucino.[/quote]

Otroligt vad många underbara färger de hade!!! Kanel eller Cappucino är inte riktigt mina färger är jag rädd... Jag är mer åt det färgstarka hållet, Gillar lila, orange, klargrönt mfl. :P
Användarens profilbild
Av skogsväsen
Åh vad fint det kan bli när man färgar :love: . Har du bestämt dig än Be-Linda? Jag har också en blåvit indio på ingång som skall färgas-tror jag i allafall. Chokladbrun i så fall.
Jag har dock reflekterat över en sak.. om man färgar en indio så verkar färgen inte reagera o blanda sig med den nya färgen. Men om man färgar en wellen så verkar det som att färgerna blandar sig precis som om man hade blandat flytande färger i en burk. Thanisa(?) hade färgat en wellen violett med något gult o fått den brun men om man kollar på indio violett som är färgad med orange/kanel eller vad de nu kan tänkas vara så ser det lila på indion ut som det gjorde innan, det är bara det vita som tagit åt sig av färgen.. är inte det konstigt de borde ju färgas med samma färger eftersom det är didy som gör båda :hmm:
Användarens profilbild
Av Be-Linda
skogsväsen skrev:Åh vad fint det kan bli när man färgar :love: . Har du bestämt dig än Be-Linda? Jag har också en blåvit indio på ingång som skall färgas-tror jag i allafall. Chokladbrun i så fall.
Jag har dock reflekterat över en sak.. om man färgar en indio så verkar färgen inte reagera o blanda sig med den nya färgen. Men om man färgar en wellen så verkar det som att färgerna blandar sig precis som om man hade blandat flytande färger i en burk. Thanisa(?) hade färgat en wellen violett med något gult o fått den brun men om man kollar på indio violett som är färgad med orange/kanel eller vad de nu kan tänkas vara så ser det lila på indion ut som det gjorde innan, det är bara det vita som tagit åt sig av färgen.. är inte det konstigt de borde ju färgas med samma färger eftersom det är didy som gör båda :hmm:
Jag har ännu inte fått hem min sjal... :( Men jag tror att jag ska satsa på rosa, det verkar bli kanon! Sen ska jag nog längre fram försöka få tag i en till att färga i gult. :P

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?