Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
JAg har länge tyckt att manducan är lite krånglig att få till bra på ryggen. Jag har svårt att få upp panelen så att den kommer upp ordentligt över dotterns rygg och hennes kläder åker upp så att hela magen blir bar. Därför har jag mest använt sjal och ryggsäcksknytning istället. Men häromdagen kom jag på att jag skulle testa att svinga upp henne med selen pålagd om henne, ungefär som jag gör med sjalen. Det funkar jättebra :vågen: Nu lägger jag selen med axelremmarna över hennes axlar och svingar sen upp alltihop. När hon ligger på min rygg trär jag först i armarna i axelbanden och sen knäpper jag midjebältet, mycket smidigare, tycker jag :tumup:
Vilket suveränt tips (låter så iallafall ;) ) Det måste jag testa sen när sonen är tillbaka.. jag tycker det är mycket lättare att svinga upp med sjal än att få upp honom på ryggen i selen.. Så.. det här kanske funkar för mig också :D
Jag brukar sätta på mig selen runt midjan, sätta sonen på höften och sen glida över honom på ryggen, hålla fast med ena handen och justera kläderna med den andra och sen viker jag upp ryggpanelen över hans rygg och knäpper.
Jag tycker att glidandet gör att kläderna sitter bättre, om jag svingar blir magen alltid bar.
Så gör jag alltid när jag bär i Manducan eller i MT. Det är enda sättet att få N att ligga still på ryggen medan jag sätter upp henne. Enda problemet är att hennes tröja alltid åker upp. :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?