Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av kajsaj80
Hej!

Jag har en manduca och undrar när det är dags att börja bära min son på ryggen? Han är drygt sex månader och väger ca 9,5 kg. Det känns ju väldigt tryggt att ha honom på magen, för då ser jag ju "vad som händer". Jag vet att det finns speglar man kan har för att kolla bak, men man vet ju inte vad andra kan hitta på... Jag är kanske lite övernojig! :roll: Men vad tycker ni som är vana bärare? Och sen till det praktiska - hur sjutton får man över barnet till ryggen på ett smidigt sätt? :hmm:
Användarens profilbild
Av Alven
Första barnet: såg ingen direkt anledning att byta till ryggen förrän magen började växa sig för stor med lillasyster. Bar nog mest på höften i ringsjal på slutet, tills han var ca 1½ år.

Andra barnet: Började bära på ryggen när hon var ca 2-3 månader, enbart rygg när hon närmade sig halvåret. Det var så bekvämt att ha famnen fri för storebror som behövde hjälp med kläder, lyftas i och ur gungor och kramas ibland. När hon var 8 månader kunde jag knappt bära fram längre för det kändes konstigt... utom vid amning förstås. Så långa bröst har jag inte att jag kan slänga dem över axeln! :lol:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Så länge du bär bekvämt på magen och vill ha honom där så ser jag inte någon anledning till att byta bara föra att man "ska". Jag började bära mer och mer på ryggen bara för att det var praktiskt och då M blev både längre och tyngre med tiden så blev hon i vägen på magen.
Bär du på magen så länge du vill! Och då du känner att det börjar bli tungt eller att han är i vägen så kan du byta då.

Då det gäller att få upp dem på ryggen tycker jag nu att det är enklast att svinga, men i början så satte jag på höften och studsade bak henne under min arm typ.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?