Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Smurfstrumpan
Hej!
Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av Suses Kinder Regnponcho till en nyfödd? Jag kommer att behöva nån slags regnjacka som funkar i sommar och detta är den enda jag hittat. Jag tänker bara att bebisens huvud knappast kommer sticka ut så mycket i den där öppningen för huvudet som finns? Och hans huvud kommer knappast heller att bära upp någon huva? Är det ens någon vits att skaffa den regnponchon då, eller kan man köpa en vanlig regnponcho/regnjacka och fixa lite själv med? Fast då kanske det läcker in och bebis blir blöt istället...

Det var visst många frågor jag hade, jag blir superglad om någon av er har nåt bra tips! Bebis är inte född än, så jag har inte haft någon möjlighet att testa nåt än :o
Användarens profilbild
Av Silverälva
Min bebis fick cellskräck i våran eftersom hon inte kunde få ut armarna, skulle tipsa på vanlig stor regnkacka + paraply om det regnar mycket ;)
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag har använt en vanlig regnjacka runt oss båda och en sydväst på barnet. Det finns små sydvästar, men inte i nyföddstorlek. Då får man ha en mössa under.
Det blir en glipa under din hals, men om regnjackan har knappar eller kardborre vid kragen kan du stänga där. Annars rekommenderas någon slags halsduk, gärna i frotté. Jag har funderat på att klippa till ett gammalt badlakan. När barnet blev större köpte jag en cykelponcho med stor halslinning och knäppte på samma sätt.
Om regnjackan går att knäppa om barnet i magen fungerar den förmodligen när barnet har kommit ut också och sitter i sjal!
Av Smurfstrumpan
Just det, sydväst är ju himla smart! Men som sagt behöver jag nån annan lösning ändå till i sommar när liten är nyfödd.

Jag funderar fortfarande på om Suses kinder regnponcho funkar tillräckligt bra för en nyfödd för att det ska vara värt pengarna.
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag har aldrig sett en suses IRL, men jag tror faktiskt att en vanlig regnjacka med dragkedjan uppdragen till litens näsa fungerar lika bra. En nyfödd brukar ändå ha huvudet innanför sjalen som stöd under promenader, och får då huvudet under regnjackan också. Bara näsan sticker ut.
Den enda skillnaden jag kan se är att du slipper ha uppknäppt över bröstet och halsen.
Av Smurfstrumpan
Då borde man lika gärna kunna göra lufthål i en vanlig regnponcho... Jag får nog testa mig fram när bebis är här. Jag ska nog inte förhasta mig och slänga ut 500:- på Suses i alla fall.

Tack för svar!
Användarens profilbild
Av Sarai
Smurfstrumpan skrev:Då borde man lika gärna kunna göra lufthål i en vanlig regnponcho... Jag får nog testa mig fram när bebis är här. Jag ska nog inte förhasta mig och slänga ut 500:- på Suses i alla fall.

Tack för svar!
Nej, jag tycker nog att pengarna kan användas till annat. :) Däremot kan jag se vitsen med en Suses om man bär större barn, särskilt på ryggen.
Användarens profilbild
Av sanna73
När våra barn varit nyfödda har de båda fått plats under våra vanliga jackor, både vad gäller regnjacka och vanlig. Behovet av speciell bärjacka har inte uppstått förrän de varit några månader :D
Av Smurfstrumpan
Okej, då vet jag mer. Tack för guidningen, det ska bli så kul att få bli sjalbärare!

Åh vad jag längtar efter en bebis i min sjal! :-)
Av Smurfstrumpan
Jag kan verkligen tänka mig att den är perfekt till ryggen! Och till aningens större barn.

Jag ska prova min regnjacka och se om jag får den över gravidmagen, får jag det så kanske det funkar över bebis sen också, eller vad tror ni? Sen måste jag komma på nåt som täcker upp där det glipar på mig... Nån tipsade om frotté. Eller så kanske jag ger mig på en vanlig regnponcho med saxen...

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?