Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elin1113
Jag undrar lite över vilken sjal jag ska välja till min son som nu är 3 månader och väger ca 7kg. Vill kunna bära lite längre stunder i den. Provade babybjörn av en kompis men fy vad ont jag fick i axlarna direkt. Så nu har jag bestämt mig för sjal, Anton verkade gilla att sitta vänd mot en.

Tänkte välja Sinon innan men är han för stor för den nu? Funkar nån annan trikåsjal till så tung bäbis? Vad finns där annars för bra sjalar och vilka märke och framföallt vilken längd. Vill ha en enfärgad själ.

Kanske ska tillägga att jag är helt ny på detta området och har aldrig använt sjal. Vill ha nån som är lätt att hantera.

Tack på förhand / Elin
Senast redigerad av Elin1113 den sön jul 15, 2007 11:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av babette
Har just köpt en vävd sjal - hoppediz. Hade hoppediz trikå förut. Jag tycker att bebben sitter mycket stadigare i den vävda. Han väger runt 6 kg. Det är inte lika lätt att få i och ur som med trikån. man måste knyta upp sjalen varje gång man ska ta ur. eller så är det jag som inte har fått in knycken... :wink: Men hur som helst så gillar jag vävd sjal nu!
Av eamane
Du skulle väl kunna ha en trikåsjal men jag skulle nog ändå köpa en vävd när bebisen blivit så pass. Jag gick över till vävd redan när dottern vägde strax över 5 kg för jag trivdes bättre med det. Hoppediz finns ju några enfärgade, säljs en del på rea på www.edenbaby.se just nu, Didymos indiosjalar är ju ganska enfärgade en del av dem och de brukar ju säljas både här och lite varstans. Kolla i säljesforumet här eller gör egen annons under köpes?
Användarens profilbild
Av jag71
Till skrutt köpte jag en vävd sjal direkt (då var han nästan tre månder). Funderade på trikå men kom fram till att det var för kort användningstid för en trikå. Skrutt vägde då inte ens fem kilo (han var liten då han föddes). Vill du prova lite olika så kolla under bärsjalsambassadörer eller under sjalträffar så kan du prova lite olika. Didymos har en vit sjal som man kan färga till vilken färg man själv känner att man vill ha.
Användarens profilbild
Av JeanneDArc
jag tycker du ska kika runt lite i galleriet och välja med hjärtat :heart:
Själv hade jag aldrig någon elastisk så de kan jag inte uttala mig om. Du kan ju gå på sjalträff också och testa olika!
Användarens profilbild
Av Lumlum
Hej i Klippan! :hello:

Jag hade nog inte köpt en elastisk till en tremånaders utan gått direkt på en vävd. Vad gäller lätthanterligheten är det enligt min erfarenhet bara övning som gäller. Tränar man bara lite är det inte så svårt att få in rätta knycken.

Vilken storlek som är bäst är ofta en smaksak, om man gillar långa eller korta "svansar". Hur stor är du själv? Annars är det svårt att råda om lämplig längd.

Själv gillar jag Didymos sjalar, som finns bland annat på edenbaby.se . Ett annat alternativ är kanske att hyra en och testa? http://www.hyrsjal.se/

/ utflyttad Klippantjej :-)
Av loa
Jag köpte en stork efter några månader och har varit väldigt nöjd med den. stadig samtidigt som den inte är för hård, och ingen värk i axlarna. Trikåsjal känns ju lite ostadigt när barnen blir lite större.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?