Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av schmut
almasmamma skrev:jag har inte alls många. kanske 4 st.. pinsamt Anna...stackars alma som inte får någon variation..
kanske är jag blåst men varför ha typ 25sjalar?? underbart för er som har råd. men de känns som flera tusenlappar är ute och bärs runt. ja jag är nog lite avis, men förstår fortfarande inte ritkigt.
det är bara granitisarna jag köpt nya... som mest jag har jag betalat 500:- för en sjal och det var Mimmis mei tai som jag redan bytt bort...
några är min mans, några är utlånade och sedan har jag för olika tillfällen; resa, gå långt,gå till affären, gå i vått väder, gå i varmt väder, vintersjal etc.
iochmed att vi inte har bil utan reser kollektivt, så är sjal ultimat.

jag skulle kunna rensa ut några men det skulle ändå bli 10-12 kvar.
Användarens profilbild
Av almasmamma
okej!! jag håller helt med om att det verkligen är ett ultimat sätt att transportera bebis. men snälla förklara då får mig skillnaden mellan alla olika långsjalar. jag vet skillnaden på trikå och vävd. men alla olika vävda sjalar. en dag kanske jag inser att jag oxå behöver 15 st:)
Användarens profilbild
Av schmut
almasmamma skrev:okej!! jag håller helt med om att det verkligen är ett ultimat sätt att transportera bebis. men snälla förklara då får mig skillnaden mellan alla olika långsjalar. jag vet skillnaden på trikå och vävd. men alla olika vävda sjalar. en dag kanske jag inser att jag oxå behöver 15 st:)
du har lånat en rebozo av mig. den är tunn vävd, syntetisk. torkar snabbt och fungerar bra varma dagar vid hav, tropik eller dregglande bebis. däremot är den ju trots allt syntet och det gör att den kan bli väldigt varm i längden. ska man då kanske ut och vandra är den ingen hit eftersom man blir varm och den är inte så tätt vävd att den avlastar ultimat. då kanske man vill testa sin groddy istället som är en bra sommarsjal av trad. restaurangduks-tyg. den är ljus, sval och avlastar bra, men inte bra vid fukt då den suger åt sig som en svamp och blir tung.
är det höst, vill man kanske ha en något tjockare sjal och vid vinter, en ännu tjockare och lätt vattenavstötande. beroende på vilka knytningar man kör vill man kanske ha olika längder. sedan skiljer olika märken sig åt i hur mjuka/hårda & elastiska/stumma deras sjalar är. vissa är lättare att knyta, andra avlastar som en dröm.

att ha många sjalar blir precis som att ha många skor. ett par för varje tillfälle och sedan några som man helt enkelt var tvungen att ha.

alla våra sjalar är inköpta för en mindre summa sammanlagt än vår Brio Race. vi använder sjalar minst 4 timmar per dag och ibland uppemot 10 timmar, så det känns definitivt överkomligt.
Användarens profilbild
Av almasmamma
okej!! jag förstår. snart är jag väl precis som ni andra och har ett par sjalar till:) tack för bra förklaring!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?