Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Hallo!!

Bär ju Ellen Bellen i en manduca. Dock är den för stor för mig i höftbältet. JAg vill gärna att höftbältet sitter runt magen på mig och vila på höften(förstår ni?!)

Den har inte alltid varit stor, men jag har gått ner en massa i vikt.. Så nu kan jag inte spänna åt den ordentligt.. Det känns inte skönt..

Så, finns det någon sele som är mindre i omkrets?! OCh den måste vara lika skön som manducan! Som jag verkligen älskar.. :loving:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag älskar Angelpacken. Den är super :vågen: Det skiljer i och för sig rätt mycket mellan den och Manducan, den är betydligt mjukare och "nättare", mindre vadderade axelband m.m. Men som sagt, jag tycker bara det är till Angelpackens fördel :wink:
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
kajsa kavat skrev:Jag älskar Angelpacken. Den är super :vågen: Det skiljer i och för sig rätt mycket mellan den och Manducan, den är betydligt mjukare och "nättare", mindre vadderade axelband m.m. Men som sagt, jag tycker bara det är till Angelpackens fördel :wink:

Men den avlastar lika bra?! För som det är nu så får Ellen mest åka sjal/mt på ryggen, då manducan inte sitter bra. Men sambon bär henne i manducan varje dag, och han är inte pigg på att byta bort, vilket kanske kan resultera i att jag får köpa en egen sele?! Tillbaka till ämnet ja, det är superviktigt att den avlastar bra, för jag är kinkig med sånt :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ellen och jag skrev:
kajsa kavat skrev:Jag älskar Angelpacken. Den är super :vågen: Det skiljer i och för sig rätt mycket mellan den och Manducan, den är betydligt mjukare och "nättare", mindre vadderade axelband m.m. Men som sagt, jag tycker bara det är till Angelpackens fördel :wink:

Men den avlastar lika bra?! För som det är nu så får Ellen mest åka sjal/mt på ryggen, då manducan inte sitter bra. Men sambon bär henne i manducan varje dag, och han är inte pigg på att byta bort, vilket kanske kan resultera i att jag får köpa en egen sele?! Tillbaka till ämnet ja, det är superviktigt att den avlastar bra, för jag är kinkig med sånt :wink:
På mig avlastar den i alla fall jättebra :) . Det är i princip det enda jag använder till att bära i just nu, och då bär jag både Thea, snart tre, och Alvin 1,5 i den. Bär bara på ryggen i och för sig, på magen gillar jag sjal bättre 8)

Du har inte möjlighet att gå på sjalträff och prova någon?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Alltså, den är tunnare och mjukare i tyget, mer sjallik än manducan som är betydligt styvare och hårdare. Man skulle ju kunna tänka att något som är styvare avlastar bättre, men jag har kommit fram till att när det gäller selar så är det inte tyget det kommer an på, utan passformen. I alla fall när man är smal och behöver kunna dra åt remmar ordentligt.
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Jag får ta mig en funderare. Väldigt fina tyger var det ju..

Sambon vill inte byta bort manducan, då han får ont i ryggen av sjal säger han(han har inte ro att knyta den ordentligt)

Fler tips?! Eller alla selar är som manducan i omkrets?!
Användarens profilbild
Av melon
Nej, det finns smalare! Jag är också liten och jag kan varken ha manduca eller ergo. De som passat är Beco (precis på gränsen, jag hade velat dra åt den lite till) Patapum och Action baby carrier, och sen har jag inte provat fler.

Edenbaby har en fin tabell med mått :tumup: på denna sidan: http://www.edenbaby.se/pages/valjasele.php
Användarens profilbild
Av snisk
Är också smal och dessutom kort, av de jag provat är Beco Butterfly II överlägset bäst. Klart favorit!
Action Baby Carrier funkar också bra. Den är praktisk för att den är nättare att ta med och enklare att ta ur ett sovande barn.

Manducan är för stor för mig, vilket känns synd - den verkar bra annars.

Både Angelpack och Beco 4th är smala och passar över höften/midjan - men har för långa axelband.

Hoppas du hittar ngn du gillar!

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?